Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

product en andere pagina’s

Frank S
Jr. Member

Total Posts:  18

Dag allemaal,

Ik heb een install gedaan van Magento. Slaagde erin om zelfs enkele producten te voorschijn te toveren op de homepage maar als ik op een product klik dan krijg ik geen product (detail) pagina maar een error.
Ik vind in de user guide niet echt veel info over hoe ik dat moet configureren.
Ik dacht: dan maar naast deze testshop nog een andere install met sample data. Dat lukte maar bij klikken op een (sample) product krijg ik weer een error ipv een product pagina.
Dus nu snap ik het helemaal niet meer.

Heeft iemand een nuttige tip hoe dit aan te pakken?

Hartelijk dank
Groeten,
Frank Sonck

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Zijn je producten geactiveerd (enabled)? Zijn ze toegevoegd aan een winkel en aan een categorie?  Zijn je categorieën enabled?

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

Total Posts:  275

(nevermind)

Magento Community
Magento Community

Frank S
Jr. Member

Hallo,

Ja, volgens mij is alles enabled. En zijn de producten toegewezen aan een shop. Ik kan hoedanook de producten zien op de homepage maar als ik klik voor een detailview bvb dan krijg ik:

requested URL /magento/gekozencategorie/dit-is-het-product.html was not found on this server.

Frank

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

heeft je server rewrites aanstaan? Staan deze “aan” in je .htaccess?

probeer anders eerst eens gewoon via de categorieën naar een product te gaan. Lukt dat wel?

succes

Magento Community
Magento Community

Frank S
Jr. Member

In de htaccess file in de magento map staat:

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on

Dus dat zou in orde moeten zijn.

Als ik op een categorie klik is het probleem hetzelfde: 404 url not found.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

hm, ben even leeg. je gebruikt neem ik aan de standaard .htaccess file? er moet namelijk nog een stukje meer in staan over rewrites, maar daar ga ik even van uit.

Je hebt ook maar een winkel/website?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Als je SEO Urls ff uit zet, kun je het iig beperken tot rewrite problemen ipv product enable-en enz.

Magento Community
Magento Community

Frank S
Jr. Member

Bedankt G.T. (en ook Gui hoor!),

‘t Is nog niet opgelost maar er beweegt nu tenminste wat: als ik web server rewrites uitzet bij SEO dan krijg ik als url:

/mijnshop/index.php/een-categorie/ (voor categorieën)

en

magento/index.php/een-categorie/een-product.html (voor product van deze categorieën)

Dus het was die index.php die ontbrak. Ik had trouwens eerder al gemerkt dat ik niet kan inloggen via /mijnshop/admin maar wel via /mijnshop/index.php/admin

Hebben jullie nog een idee hoe ik dat nu opgelost krijg dwz zodat ik zonder index.php kan werken?

En aansluitende vraag: waar kan ik de product (detail) pagina en de categorie pagina nu eigenlijk veranderen? Bvb minder kolommen enz.

Nogmaals heel hartelijk dank voor de hulp.
Frank

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top