Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Topmenu aanpassen

Danny de Haan
Jr. Member

Total Posts:  2

Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment voor het eerst bezig met een webshop in Magento. Nu heb ik een heleboel al zelf kunnen vinden, maar er is toch nog iets waar ik niet helemaal uit komen.

Ik heb van de ontwerper het ontwerp gekregen voor het menu. Ik heb deze als bijlage toegevoegd. Ik heb op dit moment de volgende categorie structuur:

- Standaard Category

-- Soorten
--- Bh’s
---- Push Up’s
--- Slips
---- Hipster
---- String

-- Merken
--- Marlies Dekkers
---- Hippie Trail Collectie
--- Victoria’s Secret
---- Body Collectie

Ik lees op dit moment voor mijn menu de categorie met ID 5 uit. Dat is de categorie “Soorten”, alle dochter categorieën van Merken komen dus in mijn menu.

Wat ik wil bereiken dat ik voor bijvoorbeeld de categorie “Slips” ook de merken ophaal die voorkomen in de categorie “Slips”. Om een concreet voorbeeld te geven: Ik heb een Hipster van Marlies dekkers in de categorie Hipster zitten. Nu moet het submenu er als volgt uit komen te zien.

-------Slips-------
Hipster - Marlies Dekkers

Als ik dan bijvoorbeeld een Hipster van Victoria’s secret toevoeg, dan moet het menu er als volgt uit komen te zien.

-------Slips-------
Hipster - Marlies Dekkers
Lege ruimte - Victoria’s Secret

Mijn code is als volgt:

$obj = new Mage_Catalog_Block_Navigation();
$store_cats $obj->getStoreCategories();

echo 
"\n<ul>";
foreach (
$store_cats as $cat{

if($cat->getId() == 5{
    $i 
0;
    foreach (
Mage::getModel('catalog/category')->load($cat->getId())->getChildrenCategories() as $childCategory{

echo '<li class="parent"><a href="'$this->getCategoryUrl($childCategory) .'">'$childCategory->getName() .'</a><nav class="'submenu .'"><ul>';

$j 0;
      foreach (
Mage::getModel('catalog/category')->load($childCategory->getId())->getChildrenCategories() as $grandChildCategory{

if($j == 0{

echo '<li class="title">Type</li>';

}

echo '<li><a href="'.$grandChildCategory->getUrl().'">'.$grandChildCategory->getName() .'</a></li>'

$j++;

}

echo "</ul></nav>\n</li>\n";

$i++;

}
  }
}
echo "</ul>\n";

Kan iemand mij hier mee helpen?

Image Attachments
menu.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Danny de Haan
Jr. Member

Total Posts:  2

Ik heb het inmiddels zelf gevonden. Ik heb van de categorie merken alle subcategorieën opgehaald en deze in een array opgeslagen. Vervolgens heb ik van de categorieën die onder soorten vallen alle producten opgehaald, vervolgens voor de producten alle categorieën opgehaald en middels een in_array() filtertje de merken eruit gehaald. Is wel omslachtig, maar als iemand een andere oplossing heeft, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top