Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Levering med og uden omdeling

logp
Jr. Member

Total Posts:  2

Jeg har en lille udfordring vedrørende leveringsformer og -pris, som jeg håber, nogen kan hjælpe med.

Hvordan giver vi kunderne mulighed for at vælge imellem levering med Post Danmark henholdsvis med og uden omdeling? Kunden skal have valget mellem de to leveringsformer, men uanset hvad kunden vælger skal det koste 50 kr. hvis ordren er på under 500 kr. og være gratis, hvis ordren er på over 500 kr.

Vi benytter lige nu tablerates til at afgøre, om portoen skal være 50 kr. (ved salg under 500 kr.) eller 0 kr. (ved salg over 500 kr., og det fungerer fint, men jeg kan ikke finde ud af at kombinere det med endnu en leveringsform?

Håber nogen her kan hjælpe.

Mvh Peter

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

DanielRabaek
Sr. Member

Total Posts:  79

Med/uden udbringning er vel ikke gældende endnu ?

Jeg har forberedt det med Webshopapps Matrix Rates. Der kan du angive flere leveringsformer.

Og så skal du opsætte det således:

“Country”,"Region/State","Zip/Postal Code","Price from”, “Price to","Shipping Price","Delivery Type”
“DNK”,"*”,"*”,"0”,"500”,"50","Levering med Post Danmark - MED udbringning”
“DNK”,"*”,"*”,"0”,"500”,"50","Levering med Post Danmark - UDEN udbringning”
“DNK”,"*”,"*”,"501”,"999999”,"0","Gratis fragt”

Du kan også lave flere linjer hvis det skal opdeles mere..
Du kan finde den her på siden blandt de andre extenstions.

Magento Community
Magento Community

logp
Jr. Member

Total Posts:  2

Fantastisk, tak for det Daniel. Det virker lige som det skal.

Så vidt jeg forstår er muligheden for at sende med Post Danmark med og uden omdeling trådt i kraft. Fremover bliver udgangspunktet at en pakke sendes uden omdeling, medmindre man vælger omdeling til. De har imidlertid ikke fået Webpack opdateret endnu, så indtil videre sender du med omdeling medmindre du aktivt vælger omdeling fra. Men uden omdeling sparer du 12 kr. pr. pakke.

Mvh Peter

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top