Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

BTW margeregeling verkoopoverzicht

marnan1977
Jr. Member

Total Posts:  2

Ik al veel gezien en geleerd hier! Alle BTW groepen staan goed met de juiste producten erin, of andersom… al mijn producten hebben de juiste BTW codes.

Nu komt de BTW aangifte....

19% en 6% lukt.

0% Marge regeling - (tweedehands artikelen) Daar heb ik een totaalbedrag nodig van de inkoopprijs en totaal bedrag van de verkoopprijs nodig van alle verkochte marge artikelen.. om de BTW over de marge te weten te komen.

Zou graag een verkooplijst willen zien/hebben die mijn verkopen splitst in de verschillende BTW tarieven. Ik heb namelijk 4 types:
19%
6%
0% Marge
0% Consignatie verkoop

Wie o wie…

Ik heb al veel fora gelezen maar dit nog niet terug gezien.

Iemand ervaring mee in het veel verkopen van tweedehands artikelen via magento?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

PieterC
Jr. Member

Total Posts:  19
Belgium

Hallo marnan1977,

Ik weet niet of ik je vraag 100% begrepen heb, maar je wilt een overzicht van alle verkopen uitgespitst naar BTW-percentage?
Je kan dit doen in Magento bij Reports>Sales>Tax en daar je from/to instellen en show report klikken. Wel zien dat je statistieken up to date zijn, maar als je cron’s aanstaan is dit meestal up to date informatie.
Hopelijk is dit een antwoord op je vraag?

Veel plezier

Magento Community
Magento Community

marnan1977
Jr. Member

Total Posts:  2

Hoi Pieter,

Hartelijk dank voor je reactie. In dit scherm zie ik alleen de BTW waardes 19% en 6%. Ik verkoop ook nog marge artikelen & consignatie artikelen. Marge BTW wordt berekend over het verschil tussen verkoop en inkoopprijs. Ik moet dus een lijst uit kunnen draaien van verkopen met de daarbij behorende inkoopsprijs van alleen de marge artikelen dus ink/vk prijs van de andere mag daar niet in meegeteld worden namelijk.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top