Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento på Levonline? 

Macaper
Member

Total Posts:  48

Någon som har installerat Magento på Levonline?

Otroligt trevlig support, men oavsett så lyckas jag inte få installera Magento och jag börjar tro att det finns en bug i Magentos installationsprocess som använder localhost settings istället för de inställningar man anger när man startar installationen.

Anledningen till detta är att om jag kör en magento-check.php på mitt webbhotell (levonline) så får jag svaret att de inte har över version 4.1 för det är vad de har i standarduppstättningen på sin webbserver. Däremot så har jag tillgång till en mysql5 som ligger på en helt skild server (den jag anger när jag ska starta installationen) och ändå får jag en halt i installationen med mysql4 relaterade fel

SÃ¥ om nÃ¥gon har lyckats fÃ¥ Magento att snurra pÃ¥ Levonline sÃ¥ är jag mer än tacksam för lite hjälp eller fingerpekningar i rät riktning för börjar snart tugga sönder min dator i frustration över att ha tillbringat över 1dygn med ominstallationer och felmeddelanden vilket är sjukt frustrerande. Speciellt dÃ¥ Levonline har stöd för allt som Magento kräver, men dÃ¥ Magento installationen uppenbarligen inte verkar fattat det…

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Macaper
Member

Total Posts:  48

Har nu en fungerande shop uppe och snurrar på Levonline

Jag å det varmaste rekommendera det här hotellet, för deras support är galet hjälpsam och de har lagt massor av tid att få det här att fungera.

Dock så vill jag bara säga till att den som beställer via Levonline ska göra 3 saker
1. Säga till om mysql5 och php5 (så klart) ingår gratis, men behöver sägas till om då standard är php4
2. Säga till om Lock Tables rights på mysql5 för det kommer annars krånga till installationen
3. Om ni installerar i base root på ert webbhotell och inte i Magento katalogen (som är standard) att ni dubbelkollar rättigheterna på er rootmapp så att ni får rätt skrivrättigheter för att rewrite rules ska fungera.

Webbhotellet känns också snabbt och som sagt, helt makalös support och det här är mitt 11 webbhotell jag provar (har massor av bloggar) och det här är bästa erfarenhet jag har av någon support.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top