Magento Forum

Verborgen html code

snorrr
Jr. Member

Total Posts:  22

Beste forumlezer,

Ik ben aan het bekijken in hoeverre het uiterlijk van een Magento webshop is te customizen. Is ieder webshop layout over te zetten in een magento template? Dat is eigenlijk wat ik aan het uitzoeken ben.

Bij het bekijken van de templates code kom ik wel eens php code tegen, die in de html bron “verborgen” html tags weergeeft. Ik ben dus benieuwd waar die aangemaakt worden en of je daar ook invloed op kan hebben.

Voor het gemak hier even een voorbeeld:
In template\checkout\cart\sidebar.phtml staat de volgende code:

<ol id="cart-sidebar" class="mini-products-list">

<?php foreach($_items as $_item): ?>
        <?php 
echo $this->getItemHtml($_item?>
    <?php 
endforeach; ?>

</ol>

Dit stukje code spuugt de artikelnaam, aantal en prijs uit, echter met de nodige html toegevoegd, namelijk:

<h4><a href="">Product X</a></h4>
        <
strong>1</strongx                        

<span class="price">$75.50</span>

Echter staat bovenstaande html tags dus niet in sidebar.phtml en ik zou graag weten waar dit dan wel staat en of ik deze kan wijzigen zonder in de core code te programmeren.

Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

fenixf
Member

Total Posts:  35

De prijs wordt ergens anders gegenereerd nl:
catalog/product/price.phtml

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

fenixf - 05 November 2008 08:00 AM

De prijs wordt ergens anders gegenereerd nl:
catalog/product/price.phtml

Hartelijk dank voor deze snelle reactie.

Echter vermoed ik dat we het niet over het zelfde hebben, verbeter me als ik het fout heb.

Ik heb het over het mini winkelmandje in de sidebar. Afgezien van dat feit is de code in het bestand wat jij noemt het zelfde.

Magento Community
Magento Community

fenixf
Member

Total Posts:  35

Was inderdaad een snelle reactie. Iets te snel…

In checkout.xml staat o.a het volgende:

<reference name="right">
            <
block type="checkout/cart_sidebar" name="cart_sidebar" template="checkout/cart/sidebar.phtml" before="-">
                <
action method="addItemRender"><type>simple</type><block>checkout/cart_item_renderer</block><template>checkout/cart/sidebar/default.phtml</template></action>
                <
action method="addItemRender"><type>grouped</type><block>checkout/cart_item_renderer_grouped</block><template>checkout/cart/sidebar/default.phtml</template></action>
                <
action method="addItemRender"><type>configurable</type><block>checkout/cart_item_renderer_configurable</block><template>checkout/cart/sidebar/default.phtml</template></action>
            </
block>
        </
reference>
Voor elk “simple” product wordt de volgende regel uitgevoerd;
<action method="addItemRender"><type>simple</type><block>checkout/cart_item_renderer</block><template>checkout/cart/sidebar/default.phtml</template></action>
hier zie je dus welk template aangeroepen wordt. nl : checkout/cart/sidebar/default.phtml

Duidelijk?

ps : gebruik codetags om code te posten

Probeer als je nieuw bent eerst eens door de layout xml bestanden te bladeren. Hier kun je leren hoe magento de layout van de verschillende pagina’s genereerd.

Groet

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Fenixf, excuses voor de late reactie, maar had niet eerder tijd om in detail naar je antwoord te kijken.

Maar inderdaad ik heb nu het antwoord op mijn vraag. Ik was zelf dus nog een stap vergeten, een stap die weer is nog duidelijker maakt hoe goed je Magento kan aanpassen aan je wensen. (Op design gebied.)

Ik moet maar gewoon eens een psd erbij pakken en proberen te implementeren in magento!

P.s. Heb de code in code blocks gezet, wist niet dat dit ook kon.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top