Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Configurable products (rabatter mm.)

huulbaek
Member

Total Posts:  60

Hej folkens

Selv om det endnu ikke er lykkedes mig at få svar nogen spørgsmål, prøver jeg alligevel igen med et mere smile

De fleste af mine produkter er konfigurerbare produkter, der linker til virtuelle produkter med diverse attributes og priser på baggrund. Priserne i mit katalog er ex moms og vises inkl. moms i shoppen. Dette virker fint.

1. Når man vælger attribute til et produkt som kunde, så vises prisen (f.eks. +120,00 DKK) excl. moms. Det undrer mig meget. Prisen beregnes dog inkl. moms når attribute er valgt. Så prisen vises derefter korrekt inden den tilføjes til kurv. Mystisk, underligt, jeg kan nok leve med det.

2. Så har jeg et par fast priser afhængig af hvilket produkt der vælges via attribute. Det virker fint nok. Dertil har jeg så en rabat på 30% f.eks, hvis man opfylder et krav. Dette vælges via en anden attribute. Ak ak, problemer: For det første gives de 30% af prisen ex moms og ikke inkl. moms. Og, det kan jeg nok finde ud af. For det andet, så gives de 30% kun i forhold til baseprisen på varen før valg af anden attribute. Det forstår jeg ikke helt.

3. SÃ¥ tænkte jeg, ok, jeg mÃ¥ lave de 30% som en regel pÃ¥ shopping cart. SÃ¥ virker det vel? Nej, det ser ikke sÃ¥dan ud… Sikkert fordi reglen ikke kan beregne pÃ¥ SKU fra configurable produkt, da det i virkeligheden er et andet SKU.

Hjælp! smile

Image Attachments
magento_1.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top