Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Admin sparker meg ut - LØST

Pixelwork
Jr. Member

Total Posts:  17

Hei!

Jeg hadde tidligere 1.4.2.1 og har nå oppgradert til 1.5.0.1, men opplever fortsatt samme problem. Inne på Innstillinger > Leveringsmetoder er det en liste over metodene. Som standard er Fast takst aktiv, men jeg ønsker å benytte meg av Fri frakt. Men hver gang jeg deaktiverer Fast takst og aktiverer Fri frakt så blir jeg sendt til logg inn panelet. Når jeg logger meg inn igjen, så har ingenting skjedd. Lurer på om noen som har en løsning på det? Jeg har googlet masse og spurt på engelsk, men ingen hjelp å få. Virker som det er bare meg det skjer med. Vet noen hvor jeg kan endre på dette inne i mysql så hadde det vært til stor hjelp altså, i og med at det ikke er så viktig å fikse på det når det er bare for en gang. Alt annet virker og ingen feilmeldinger å få. Ellers har noen kanskje noen tips i hvordan jeg kan få løst problemet?

Løsning:
Løsningen ble å flytte webhotellet fra en Linux.server med PHP5.2+ til en ny server som støtter PHP5.3+.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

citr0
Jr. Member

Total Posts:  2

Hei,
Har du funnet ut av dette ?

Jeg hadde samme problemet , men klarte å ordne dette.
Husker ikke helt hva jeg gjorde , men kan sikkert finne det ut for deg hvis du fortsatt sliter med dette.

Magento Community
Magento Community

Pixelwork
Jr. Member

Jeg har ikke fått løst det. Men har funnet ut at jeg mangler flere poster og tabeller i mysql etter å ha sammenlignet med en annen sin nettbutikk. Mangler carriers/ under tabellen core_config_data. Prøvde en ren install av magento, og da var det bare noen få tabeller inne der når det skal være over hundre. Så det kan være det som er problemet. Jeg har kontaktet hosteren og bedt dem om å flytte webhotellet til annen server med PHP5.3. Får se om det vil hjelpe..

Magento Community
Magento Community

Pixelwork
Jr. Member

Ja, det var det som var problemet. Var noe med serveren som gjorde at installasjonen av Magento ikke gikk smertefritt. Alt virker ok nå, endelig! Takk for at du ville hjelpe smile

Magento Community
Magento Community

citr0
Jr. Member

Total Posts:  2

Pixelwork - 18 March 2011 12:26 AM

Ja, det var det som var problemet. Var noe med serveren som gjorde at installasjonen av Magento ikke gikk smertefritt. Alt virker ok nå, endelig! Takk for at du ville hjelpe smile

Flott! ingenting er bedre en det smile

Ikke noe problem. NÃ¥r jeg først begynte med Magento, savnet jeg litt bedre dokumentasjon / hjelp pÃ¥ Norsk. NÃ¥ har jeg vært borti en del og løst en del Magento relaterte hendelser. SÃ¥ nÃ¥ kan jeg hjelpe med det jeg kan. Dessverre er det slik at bedrifter holder “magento kortene” tett inntil brystet, men slik er ikke jeg smile

Magento Community
Magento Community

Pixelwork
Jr. Member

Samme her, veldig kronglete dokumentasjon og jeg har løst så å si alt av problemer på egenhåndn uten særlig hjelp. Har derimot delt løsningene slik at andre kan få nytte av de også, hvis de skulle møte liknende problemer. Så da er vi to smile

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top