Jeg har lige installeret den extension. Men det virker ikke :( Hvis jeg søger på fragt eller andre ting på mine CMS-sider, så kommer den stadig frem med 0 resultater.
Og jeg HAR genindekseret det hele og tømt cachen
En anden måske bedre mulighed er at oprette en attribute(egenskab) og kalde den fx. Intern_search.
Du gør følgende:
Backend / administrationsmodulet - finder:
Katalog -> Produktegenskaber -> Egenskaber.
Her vælger du: Tilføj ny egenskab.
Du udfylder alle oplysninger under første felt.
VIGTIGT: Feltet “Værdier kræves” ====> Ja, betyder den skal udfyldes. // Nej, at den kan udfyldes.
Dernæst kommer du til: Egenskaber (front-end).
Her kan du vælge om egenskaben skal være søgbar i kvik og avanceret.
Hvis du vælger ja her - så vil dine kunder kunne finde ordet.
Udfyld resten af egenskabs-felterne med NEJ.
Går til Labels fanebladet og angiv et ord for din egenskab.
Så trykker du GEM & LUK.
2. Du skal nu have attributen/egenskabskoden tilknyttet din egenskabssæt.
Gå til:
Katalog -> Produktegenskaber -> Egenskabssæt.
Hvis du kører med standard opsætning og ikke har lavet om på disse eller tilføjet andre, vil du skulle lægge din nye egenskab ind under “Default”.
Ellers tilføjer du din nye egenskab til dit eget oprettede sæt.
Åbn “Default” og du vil se 3 kolonner.
Helt ude til højre, findes et felt der hedder: “Ikke tildelte Egenskaber” -> her ligger din nye egenskab.
Du “trækker” nu den nye egenskab ind under fanebladet “Generelt” i miderste kolonne og slipper. (Du kan vælge andre placeringer, hvis du ønsker dette).
Trykker herefter GEM SÆT.
Nu skal du som næst sidste punkt have opdateret dit system, så dine ændringer kommer med.
Gå til:
System -> Indeksadministration
Klik på “Vælg Alle” og tryk genindekser.
Nu har du tilføjet et felt til alle dine varer og hver gang du opretter en ny vare, vil du kunne angive egne søgeord.
Bemærk af gamle varer/allerede oprettede varer skal opdateres med når de åbnes næste gang. Dvs, hvis du har mange varer, kan du tage dem over tid og rette til en efter en.
Håber det hjælper dig lidt videre, ellers er du velkommen til at smide en mail.
tak for meldingen
Det vil jeg have med i overvejelserne.
Umiddelbart virker det noget “langhåret”.
Det burde være muligt på en hurtigere måde at gennemsøge et site på baggrund af søgeord.
Tak for dit bidrag.
HIlsen
Tom
Hej Tom,
Tja, langhåret nok. Men jeg vil så lige prøve at forstå spørgsmålet korrekt.
1) Er det set fra din kundens synspunkt. Fx. hvis din kunde søger på “acer pc” også skal kunden have alle produkter listet som indeholder ordene “acer+pc” ?
2) Eller er det for dig som shop-ejer, at du kan hjælpe dine kunder med at angive bestemte søgeord som dine kunder så formentlig vil søge efter i shoppen?
3) Er det for at tilføje ekstra søgeord til allerede oprettede produkter?
4) Blot for at teste søgeord funktionen i Magento ?
Med Tangkoko hjalp det det lidt, men søger på et bestemt produktnavn f.eks. NK 189, så får en nu træf på 66 enheder, hvoraf 65 af de ikke har navn eller indeholder den teksten (NK 189).
Sidstnævnte \"Fact-Finder\" Gik hele sitet ned. Men det var bare at fjerne exitentonen igen så var alt OK!
Jeg ser nederst på siden af mine søgeresultater står det følgende:
Vi fandt desværre ingen varer, som passer til dine søgekriterier.
Navnet på produktet er lagret i produktegenskab “name” og der er kun “Allow HTML Tags on Frontend” som er sat til nej!
Vi fik installeret samme løsning som Nailmania.dk på http://www.hagir.dk . Den virker nogenlunde tilfredsstillende til vores behov. Jeg har ikke selv installeret – men fik vores freelancere til også at klare denne opgave.
Jeg har desværre ikke tilstrækkelig indsigt i Magento til at komme med gode råd i denne sammenhæng – jeg beklager.
Mvh
http://www.hagir.dk
Tom