Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hulp bij installatie meerdere stores

snorrr
Jr. Member

Total Posts:  22

Goedenavond allemaal,

Heb inmiddels alle handleidingen en fora doorgelezen en ben al heel wat wijzer geworden. Ik mis net dat ene beetje informatie over hoe ik een bepaalde situatie kan realiseren. Namelijk het volgende:

Ik heb een aantal domeinnamen en achter iedere domein naam komt 1 store. Het verschil is dat ze allemaal een eigen root categorie hebben en een wat andere look and feel. Voor de rest hebben ze de zelfde orders en klanten. Tenminste dit is de situatie die ik wil hebben.

Het lukt mij om een webshop werkend te krijgen. Vervolgens kan ik ook meerdere stores aanmaken in de admin. Maar wat ik nou niet begrijp is hoe zorg ik er voor dat ik ook verschillende stores in de frontend krijg.

Moet ik dan alle source bestanden voor iedere store eenmaal uploaden? En hoe zorg ik er dan voor dat ze met de zelfde database gaan werken? En dat ze dus de instellingen pakken die ik voor die store in de admin heb ingesteld.

Ik ben een heel eind op weg, maar dit stukje is me nog even onduidelijk. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Je hoeft niet alle files te kopieren. Zoek ff op de blog naar de eerste Webinar over multi-store functionaliteit. Daar zit een PPT bij met code samples. Het is volgens mij maar 1 filetje die je in de root van elke andere shop zet die een reference naar de hoofd-installatie.

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

J.T. - 03 November 2008 03:11 AM

Je hoeft niet alle files te kopieren. Zoek ff op de blog naar de eerste Webinar over multi-store functionaliteit. Daar zit een PPT bij met code samples. Het is volgens mij maar 1 filetje die je in de root van elke andere shop zet die een reference naar de hoofd-installatie.

Bedankt voor de tip! Heb er precies gevonden wat ik nodig had. Nog met video erbij ook. Voor andere geïnteresseerde hier de link: http://www.magentocommerce.com/blog/comments/video-creating-multiple-online-storefronts-part1/
en deel 2:
http://www.magentocommerce.com/blog/comments/video-creating-multiple-online-storefronts-part-2/

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Hier nog een duidelijke tutorial over dit onderwerp: http://www.crucialwebhost.com/blog/how-to-setup-multiple-magento-stores/

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top