Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Oversettelse til norsk

Robert Andersson
Jr. Member

Total Posts:  3

Jeg skal i gang med en ny installasjon av 1.4.2 snart. Dessverre ser det ut til at det står dårlig til med de norske oversettelsene av Magento. Ihvertfall har ikke jeg lykkes med å finne noe som er noenlunde komplett og oppdatert. Håper allikevel på at noen her vet om noe, håper jo i det lengste å ikke måtte gjøre alt dette selv!

Hilsen Robert.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

daggern
Jr. Member

Total Posts:  1

Jeg kjører nÃ¥ 1.4.2 og har brukt filene jeg fant her. De er ikke komplette sÃ¥ det som har manglet til mitt bruk har jeg oversatt med funksjonen: “Oversett direkte i nettbutikken” (Frontend)
Det er vanskelig å finne komplette filer, magentoinorge.no reklamerer med Magento på Norsk.
Prøvde å sende en forespørsel til disse for 14 dager siden intet svar enda.....
De har bra pris, og jeg tror de leier dedikert server hos Proisp.no og det er bra saker.
Siden jeg ikke hørte noe fra magentoinorge.no og at det ikke var noe telefon nummer der, valgte jeg å jobbe videre med den instalasjonen jeg hadde begynt på.
Ikke akkurat det svaret du var på jakt etter, men jeg tror ikke du finner komplette filer her ute.
Uten å gå til trollweb.no eller magentoinorge.no.

Mvh
Dag-Ivar

Magento Community
Magento Community

Robert Andersson
Jr. Member

Takk for svar. Det bekrefter vel i grunnen det jeg antok.

Jeg får bare sette i gang med oversettelse jeg også da, er jo ikke allverdens jobb i forhold til mye annet som må gjøres.

Dumt at de firmaene som har kommersiell interesse av at Magento brukes i Norge ikke gidder ta ansvar for denne jobben.

Hilsen Robert.

Magento Community
Magento Community

Magentoinorge
Jr. Member

Hei,
Beklager at du ikke har fått svar på mail du har sendt, det har vært en feil på hvor henvendelsene er blitt sendt.

Hvis dere benytter dere av “kontakt oss” pÃ¥ http://www.magentoinorge.no sÃ¥ vil de bli besvart fortløpende nÃ¥.

Takker for at du gjorde meg oppmerksom på denne feilen, og beklager igjen for denne tabben!

Magento Community
Magento Community

hassajo
Jr. Member

Total Posts:  1

Hei,

Vet ikke om du/dere som lurte på oversettelse har funnet noen svar på dette ennå?

Jeg kan ihvertfall bistå med å hjelpe til med å lage en komplett oversettelse.
Jeg på min side synes dette skal være en åpen fil for alle, slik Joomlainorge gjør. Så denne blir evt lagt ut for almenheten etterhvert. Litt usikker på tiden som blir brukt, men skal ikke gå for lang tid.

Mvh
Hasse Andre
http://www.nr1web.no

Magento Community
Magento Community

skjerfdeg.no
Sr. Member

Total Posts:  104
Norway

Jeg kan godt gi dere den oversettelsen jeg har benyttet meg av, denne er nok ikke helt ferdig så må nok gjøres en liten jobb for å få den 100%. MEN er godt utgangspunkt smile ta kontakt om det er av interesse

Magento Community
Magento Community

Template fans
Guru

Total Posts:  446

Vi ønsker også en norsk språk pakke for Magento.

Magento Community
Magento Community

LekeFly
Jr. Member

Total Posts:  22

Mitt forslag ville vært og gjort dette via github.. enkelt og greit:)

Magento Community
Magento Community

profesyonelseo
Jr. Member

Total Posts:  10

Jeg har samme problem teşşekürler for informasjon fra meg, men jeg kunne ikke finne ut

Magento Community
Magento Community

musikkvekst
Jr. Member

Total Posts:  2

Hvor finner man den mest oppdaterte og komplette norske oversettelsen pr. dags dato ?

Magento Community
Magento Community

ptomter
Moderator

Total Posts:  23
Bergen / Norway

musikkvekst - 15 February 2012 01:28 AM

Hvor finner man den mest oppdaterte og komplette norske oversettelsen pr. dags dato ?

Den finner du hos private brukere/firma som tjener på dette, holder selv på med en totaloversettelse av Magento, da det ligger bare halveis pakker ute.

Magento Community
Magento Community

musikkvekst
Jr. Member

Total Posts:  2

Ok.

Er det noe verktøy man kan bruke for dette for å oversette ord til ord, eller må man ta dette manuelt via språkfilene lokalt med opplastning via f.eks. Dreamweaver eller annet FTP-program?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top