Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

(free) Extensies installeren zonder connect manager

magentonoop
Jr. Member

Total Posts:  21

Beste,

Is het mogelijk om gratis extensies handmatig te installeren zonder gebruik van de connect manager, dus ook zonder extension key.
Ik gebruik namelijk liever niet de connect manager ivm de rechten die het nodig heeft om te kunnen functioneren. Laat dit rechten verhaal svp even buiten de discussie smile

Ik zou dus graag de gratis extensies willen verkrijgen en zelf handmatig uploaden, maar hoe verkrijg ik die gratis extensies (bestanden), die ik dus alleen met een extension key op magento Connect zie staan?

Bij voorbaat dank!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Als het goed is heb je ook een development omgeving. Dat is namelijk wel aan te raden voordat je gebruik gaat maken van Magento. Je kunt ervoor kiezen om die development omgeving hiervoor te gebruiken. Daar activeer je Magento Connect wel, download je de bestanden en daarna ga je op de server (magento_root/downloader/pearlib/download) op zoek naar het tgz bestand met daarin jouw module.

Die module kun je vervolgens uitpakken lokaal en na het testen uploaden naar de diverse mappen op je live server.

Magento Community
Magento Community

magentonoop
Jr. Member

Total Posts:  21

Thanks, zal je advies gebruiken!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community