Magento Forum

Probleem met prijssamenstelling configureerbaar product

Frank S
Jr. Member

Total Posts:  18

Dag allemaal,

Ik wil een abonnement op een magazine verkopen in mijn winkel. Er zijn verschillende opties waaruit de klant moet kiezen: 1/ duur abonnement 2/ verzenden naar binnenland of buitenland 3/ gewoon of speciaal tarief (enz). Voor elke combinatie van deze opties is er een bepaalde prijs.
Het leek me logisch om een configureerbaar product te maken (en géén bundel product).

Ik maakte het configureerbaar product aan met prijs 0 euro. Daarna de optie ‘duur’ (attribuut in een speciale attributen set voor mijn magazine) met vaste prijzen: 1 maand kost bvb 5 euro, 12 maand kost 50 euro. De optie ‘verzending’ moet eigenlijk procentueel zijn, dus bvb 20% bovenop de basisprijs (5 euro voor 1 maand, 50 voor 12 maand enz).

Probleem: Als ik eerst de ‘duur’ kies past de prijs in het mandje zich netjes aan, bvb 50 euro. Daarna kies ik de verzending (bvb buitenland en dus 20% meerkost) maar die meerkost zie ik niet in het totaal. Omdat het percentage toegepast wordt op de prijs van het configureerbaar product dwz 0 euro!

Iemand tips hoe ik dit beter zou kunnen aanpakken?

Vriendelijke groeten
Frank

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

therealro
Sr. Member

Total Posts:  102

Ik werk zelf met deze module:

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/aheadWorks/extension/2422/subscriptions-and-recurring-payments

Hierbij kan je bijvoorbeeld maandelijks geld innen.

Mocht dit niet zijn wat je zoek laat het me weten, dan zal ik je verder proberen te helpen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top