Magento Forum

Page 1 of 2
Frakt och betal moduler för sverige

erotikpartner
Jr. Member

Total Posts:  4
Smedjebaceken

Hej

Vi håller på med en modul för eget bruk, kommer dock fixa möjlighet att enkelt utöka med fler leverans/betal möjligheter än vad vi behöver.

Vi har idag en första implementation av Schenker och vi håller på att lägga till faktura med koppling till buisnesscheck, postförskott och förskott.

Vi kommer även att ha en lösning där man kan skapa fraktdokument för schenker.

Jag kan tänka mig att starta en arbetsgrupp som tar tag i detta.

Vår modul kommer även att ha en hel del funktionalitet för de som driver homeparty verksamhet. Där av så kommer inte all funktionalitet som vi bygger släppas kostnadsfritt. Men någon form av grund kan vi ställa upp med att släppa kostnadfritt.

Synpunkter tack…

Roger

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

andreas.mattisson
Jr. Member

Total Posts:  7

Hur går det med arbetet?

Magento Community
Magento Community

erotikpartner
Jr. Member

Total Posts:  4
Smedjebaceken

Jodå, det finns ju inte alltför mycket dokumentation men vi har en början på en fraktmodul för Schenker. Just nu är priserna hårdkodade me vi jobbar på att fixa det.

Vi använder själva schenker och vi kommer bygga funktionalitet för dem. Vi tänkte därefter lägga till funktionalitet för posten. Önskvärt är att andra som använder posten kommer med önskemål och specar för tracking, pacsoft mm.

Vi håller även på att titta på kreditor och businesscheck.

Men vi måste få igång en diskussion.

Vi kommer släppa modulerna utan kostnad. Men det ligger många timmar bakom så donationer mottags tacksamt. Någon som har bra pris på phped tex.

Behöver också folk som kan testa modulerna, både i testmiljö och senare även skarpt. Någon som har schenker kan ju höra av sig då det lär vara klart för test inom kort.

När det gäller posten och kreditor så vill vi ha tag på folk som kan fixa kravspec.

Roger

Magento Community
Magento Community

KingRichard
Jr. Member

Total Posts:  12
Sweden

Hej!

Det är mycket trevligt att se att någon/några jobbar med Svenska moduler.

Jag håller på att sätta upp en test butik för sedan skapa en skarp butik.
Den skarpa butiken kommer att använda sig av schenker som fraktbolag så jag är mycket intresserad.

Mina programmeringskunskaper är inte tillräkligt bra för att göra bra och säkra moduler men jag hjälper gärna till med testning mm.

/Richard

Magento Community
Magento Community

sonician
Member

Total Posts:  49

Tjena,

ser att du inte fått så mkt svar, men ser att det inte finns något under Magento Connect så jag misstänker att det inte finns något uppe för något typ av allmänt användande.

Jag skulle kunna bidra med input på spec för Posten, men jag använder tyvärr inte Shenker, men mtp att flera verkar göra det är det kanske det jag borde använda :-)

Magento Community
Magento Community

P-M Nordkvist
Jr. Member

Total Posts:  5
Stockholm

Tänkte bara säg att vi jobbat med en modul för postförskott som betalsätt. Använder man detta lägger modulen till 50kr på slutfakturan så att man kan ta betalt för de extra administrationskostnader som tillkommer.

Om någon är intresserad.

Magento Community
Magento Community

Linuslinje
Jr. Member

Total Posts:  1

P-M Nordkvist - 27 February 2009 11:33 PM

Tänkte bara säg att vi jobbat med en modul för postförskott som betalsätt. Använder man detta lägger modulen till 50kr på slutfakturan så att man kan ta betalt för de extra administrationskostnader som tillkommer.

Om någon är intresserad.

Hej!

Jag är väldigt intresserad av denna modul, kan du tänka dig att lägga upp den i magento connect?

Magento Community
Magento Community

named
Jr. Member

Total Posts:  6

Samma här
Provar gärna er postförskotts modul.

Magento Community
Magento Community

Brake6
Sr. Member

Total Posts:  87

Hej Roger

Jag har satt upp en butik (min första med Magento) åt en kund som använder Schenker för leveranser (med fri frakt). Är mycket intresserad av att testa din fraktmodul – om den är klar…

Mvh Magnus

Magento Community
Magento Community

KingRichard
Jr. Member

Total Posts:  12
Sweden

Hej Roger!

Som jag nämt tidigare gällande olika funktioner, moduler så hjälpar jag gärna till att testa mm.
Jag vet hur mycket jobb det kan vara så jag betalar även en slant.
Jag är intresserad av Schenker, buisnesscheck, postförskott, förskott och fraktdokument för schenker.

MVH

Richard

Magento Community
Magento Community

Mats Bergström
Jr. Member

Total Posts:  2

Hejsan!
Jag jobbar på ett litet företag som heter Fraktjakt. Jag har skrivit ihop integration mot Schenker, Schenker Privpak, Bussgods och FedEx (jobbar just nu med Posten) till ett gemensamt och enkelt API som är fritt att använda. Det tar hand om prissättning (fri frakt, volympris mm), fraktbeställning, Edifact-integration, tullhandlingar, orderintegration, avtalsförhandlingar och en bunt andra komplicerade saker.
Det borde vara enklare att integrera Magento mot det API’et istället för Schenker direkt.

htpp://www.fraktjakt.se/services/api
htpp://www.fraktjakt.se/services/ecommerce

Är du intresserad?

Magento Community
Magento Community

Brake6
Sr. Member

Hej Mats

Jag är intresserad att testa!

-- magnus

Magento Community
Magento Community

Mats Bergström
Jr. Member

Jättebra!

Då måste jag bara samla ihop nog med intresse för att bygga en fraktmodul. det är ju ingen idé att sätta ihop något om det bara är en person som tycker det är intressant.

Magento Community
Magento Community

Mikael_G
Jr. Member

Hej!

Är det någon som jobbar på en modul för posten / pacsoft?

Ska erkänna att jag har dålig koll på exakt hur fraktprocessen går till. Som jag förstår så behövs det egentligen bara att Magento kan skapa en xml/textfil som man sedan kan slänga på Pacsoft-programmet? Rätta mig gärna om jag har fel.

Magento Community
Magento Community

Brake6
Sr. Member

Hej Mikael

Det gÃ¥r väl redan att exportera till en xml-fil? Under “Hantera kunder”, kryssa för de order som önskas och välj i menyn ovanför orderlistan.

Men det var kanske inte vad du menade?

--magnus

Magento Community
Magento Community

Mikael_G
Jr. Member

Nej, det skapar en lista över alla kunder i systemet.

Det jag är ute efter är att få en pacsoft-fil för en specifik beställning.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2