Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Exporteren en importeren van producten

Tonitobleroni
Member

Total Posts:  40

Dag allemaal,
Ik ben nu een tijdje bezig met een Magento webshop en vind het erg fijn werken en leuk om mee bezig te zijn. Helaas loop ik regelmatig tegen foutmeldingen en andere problemen aan. Soms kan ik ze oplossen m.b.v. bestaande topics, maar vaak bieden ze niet de goede oplossing.

1. Concreet lukt het me nu niet om producten te exporteren via Systeen>Importeer/Exporteer/Profielen. Ik wil dat graag, omdat ik dan de resulterende file kan vullen met producten en vervolgens importeren. Op deze manier hoop ik snel een groot aantal producten toe te kunnen voegen.
Ik heb geprobeerd de sample profielen te gebruiken, o.a. ‘Export all products’ en zelf een profiel aan te maken. Ik loop tegen deze fouten aan:

a) ik krijg de foutmelding:
* Begin uitvoeren van profiel, wacht a.u.b…
* Waarschuwing: Dit venster NIET sluiten tijdens het importeren/exporteren van data, a.u.b.

* Starting Mage_Catalog_Model_Convert_Adapter_Product :: load
* 4 records geladen
* Starting Mage_Catalog_Model_Convert_Parser_Product :: unparse
* Starting Mage_Dataflow_Model_Convert_Mapper_Column :: map
* Starting Mage_Dataflow_Model_Convert_Parser_Csv :: unparse
* Error write to file batch_38.tmp
* Klaar met uitvoeren van profiel.

Die error krijg ik gek genoeg niet als ik bij artikelnummer / SKU de waarde ‘1’ opgeef of het nummer van een specifiek product. Iemand een idee hoe dat kan?

b) Als ik 1 invul of een specifieke bestaande waarde, gaat het exporteren goed. Ik zie in de map var/export een bestand staan: ‘export_all_products.csv’. Dat lijkt goed. Als ik dit bestand open, staat er alleen in cel 1a: ‘/home/beheer/domains/djdistributie.nl/public_html/var/tmp/batch_37.tmp’
Ik zie dus niet de producten die ik handmatig heb ingevoerd. Iemand een idee hoe dat kan?

2. Dan nog iets heel anders: Ik heb al vanaf de installatie problemen met rechten. Soms CHmod ik files en mappen naar 777, maar staan ze direct daarna vanzelf weer op 755. Om deze reden lukte het ook steeds niet om Downloader te gebruiken. Uiteindelijk kon ik wel inloggen, maar kreeg ik de foutmelding:

Exception caught:
Warning: realpath() [function.realpath]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1319 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in /home/beheer/domains/djdistributie.nl/public_html/downloader/pearlib/php/System.php on line 459

Het lijkt mij dat ook dit met de permission-settings te maken heeft?

Hulp wordt zeer gewaardeerd, bij voorbaat dank!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Hoi Toni,
a1) probeer eens het bestaande bestand te verwijderen en probeer het dan opnieuw. Of noem het bestand in de export module anders bijvoorbeeld: ‘export_all_products2.csv’ Op mijn lokale installatie ben ik dit een keer tegengekomen en werkte dit als oplossing.
a2) Check of de server mag schrijven naar de map var/export en var/tmp

2) Dan mag is je maximale permissie van de server voor directories 755. Dat is prima, geeft voldoende rechten en is iets veiliger. Bestanden moeten allemaal 644 als permissie hebben.

Je server draait waarschijnlijk met Safe Mode aan. Deze moet uit staan. Dit is via je php.ini bestand in te stellen.

groet en succes
Gui

Magento Community
Magento Community

Tonitobleroni
Member

Gui - 23 October 2008 10:29 PM

Hoi Toni,
a1) probeer eens het bestaande bestand te verwijderen en probeer het dan opnieuw. Of noem het bestand in de export module anders bijvoorbeeld: ‘export_all_products2.csv’ Op mijn lokale installatie ben ik dit een keer tegengekomen en werkte dit als oplossing.
a2) Check of de server mag schrijven naar de map var/export en var/tmp

2) Dan mag is je maximale permissie van de server voor directories 755. Dat is prima, geeft voldoende rechten en is iets veiliger. Bestanden moeten allemaal 644 als permissie hebben.

Je server draait waarschijnlijk met Safe Mode aan. Deze moet uit staan. Dit is via je php.ini bestand in te stellen.

groet en succes
Gui

Dank voor je snelle reactie!
a1) Ik heb dit geprobeerd. Helaas zonder succes. Momenteel krijg ik sowieso steeds de error (ook als ik de waarde 1 invul bij artikelnummer).
a2) Permissie van beide mappen staat op 777, dus ik dacht dat dit in orde moet zijn

2) Duidelijk. Ik heb het bestand php.ini.sample gevonden (zonder toevoeging -sample vind ik niet). Ik heb de tekst hieronder gezet. Ik kan hier geen regel vinden over in/uitschakelen van Safe Mode. Zou jij willen kijken of je het kunt vinden?

Bij voorbaat dank weer!

; This file is for CGI/FastCGI installations.
; Try copying it to php5.ini, if it doesn’t work

; adjust memory limit

memory_limit = 64M

max_execution_time = 18000

; disable magic quotes for php request vars

magic_quotes_gpc = off

; disable automatic session start
; before autoload was initialized

flag session.auto_start = off

; enable resulting html compression

zlib.output_compression = on

; disable user agent verification to not break multiple image upload

suhosin.session.cryptua = off

; turn off compatibility with PHP4 when dealing with objects

zend.ze1_compatibility_mode = off

; PHP for some reason ignores this setting in system php.ini
; and disables mcrypt if this line is missing in local php.ini

extension=mcrypt.so

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

a1) Waar vul je waarde 1 in? Bij artikelnummer veld in de exportmodule?  Voor nu even niets invullen bij de Export filters.

a2) nee, zet ze naar 755

2. Dit is een heel klein stukje uit het bestand. Als voorbeeld voor Magento. De server php.ini kan je soms downloaden uit je server admin paneel. Anders even opvragen bij je host.
Je kan proberen of dit werkt met het -sample bestand.:

Voeg toe (maakt niet uit waar):

Safe Mode
;
safe_mode Off

Daarna het bestand hernoemen naar php.ini en in je magento map plaatsen.

Magento Community
Magento Community

Tonitobleroni
Member

Gui - 24 October 2008 12:37 AM

a1) Waar vul je waarde 1 in? Bij artikelnummer veld in de exportmodule?  Voor nu even niets invullen bij de Export filters.

a2) nee, zet ze naar 755

2. Dit is een heel klein stukje uit het bestand. Als voorbeeld voor Magento. De server php.ini kan je soms downloaden uit je server admin paneel. Anders even opvragen bij je host.
Je kan proberen of dit werkt met het -sample bestand.:

Voeg toe (maakt niet uit waar):

Safe Mode
;
safe_mode Off

Daarna het bestand hernoemen naar php.ini en in je magento map plaatsen.

a1) check
a2) check

Helaas nog steeds de error…

2) Geen succes helaas met aanpassen php.ini. Ik blijf de foutmelding over Safe Mode houden in Downloader na het inloggen.
Ik ga de host vragen het aan te passen en laat weten of het dan lukt!

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

jammer.  Als de safemode is aangepast. Zou ik als ik jou was alles nog een keer helemaal installeren met een full upload dus geen downloader.  Wellicht dat er daar al iets mis is gegaan!

Succes, ik hoor het graag.

Magento Community
Magento Community

Tonitobleroni
Member

Even een snelle update: Downloader werkt nu de host de Safe Mode verwijderd heeft!
Hopelijk brengt dit ook andere oplossingen met zich mee! Ik laat van me horen zodra ik meer weet!
Dank Gui!

Magento Community
Magento Community

Tonitobleroni
Member

HOERA!
Dit was het hele probleem blijkbaar. Enorm bedankt Gui! Safe Mode is uitgezet en ik heb alles opnieuw geïnstalleerd (hele pakket). Alles werkt nu gewoonweg voortreffelijk! Ik heb toegang tot Downloader en kan bovendien nu ook afbeeldingen uploaden. Ik ben nog geen gekke errors tegengekomen tot nu toe.
Gui je bent een held!

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

:blush:

graag gedaan smile

Magento Community
Magento Community

Tonitobleroni
Member

Maar jullie zijn nog niet van me af wink
Probleem is nu dat als ik alle producten exporteer en vervolgens (al dan niet met aanpassingen) importeer, ik de foutmelding krijg:
“Skip import row, required field “sku” not defined” (zie hieronder voor complete proces). Ik heb via het internationale forum vergelijkbare errors gevonden, maar geen werkende oplossingen. Iemand toevallig een idee hoe deze error veroorzaakt wordt? Het artikelnummer/SKU is gewoon een bestaand veld, met ingevulde waarden…
Bij voorbaat dank!

* Waarschuwing: Dit venster NIET sluiten tijdens het importeren/exporteren van data, a.u.b.
* Starting Mage_Dataflow_Model_Convert_Parser_Csv :: parse
* Found 2 rows
* Starting catalog/convert_adapter_product :: parse
* Sla importeren van rij over, benodigd veld “sku” niet opgegeven

* 100% 2/2 records verwerkt
* 0 items geïmporteerd

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

ik sta even met mijn mond vol tanden. als ik iets weet laat ik het horen.

Magento Community
Magento Community

fenixf
Member

Total Posts:  35

Tonitobleroni - 25 October 2008 01:03 PM

Maar jullie zijn nog niet van me af wink
Probleem is nu dat als ik alle producten exporteer en vervolgens (al dan niet met aanpassingen) importeer, ik de foutmelding krijg:
“Skip import row, required field “sku” not defined” (zie hieronder voor complete proces). Ik heb via het internationale forum vergelijkbare errors gevonden, maar geen werkende oplossingen. Iemand toevallig een idee hoe deze error veroorzaakt wordt? Het artikelnummer/SKU is gewoon een bestaand veld, met ingevulde waarden…
Bij voorbaat dank!

* Starting Mage_Dataflow_Model_Convert_Parser_Csv :: parse
* Found 2 rows
* Starting catalog/convert_adapter_product :: parse

* 100% 2/2 records verwerkt
* 0 items geïmporteerd

Check de aanpassing die je maakt in de geexporteerde rijen goed op de inhoud bv. aanhalingstekens en komma’s. Foutmelding komen naar mijn gevoel niet altijd goed overeen met het de echte fouten.

Probeer eens een bestandje mee te sturen dan dubbelchecken we ‘m

Magento Community
Magento Community

Tonitobleroni
Member

Dank voor je reactie! Toevallig is het net gelukt de error te voorkomen. Ik heb het scheidingsteken vervangen en had niet begrepen dat ik stap 2 (upload bestand) kon cq moest overslaan (omdat ik de instellingen op ‘lokaal’ liet staan). Toen ik dat deed ging alles keurig en netjes! Tenminste, afbeeldingen uploaden werkte nog niet, maar ik vond via het internationale forum een manier om dat te laten werken. Ik ben voorlopig dus zeer tevreden.
Dank allen!

Magento Community
Magento Community

papaboudje
Jr. Member

Total Posts:  3

Hier ook nog een handige handleiding voor het importeren van producten mensen!

Handleiding producten importeren in Magento

Ik hoop dat dit help.

Grtz,

Magento Community
Magento Community

ps1986
Jr. Member

Total Posts:  1

Mensen,
Ik werk nu een korte tijd met Magento. Bevalt goed.
Maar nu voer ik nog alles in 1 voor 1.
Met 3000 producten ben ik daar helemaal klaar mee.
Wie kan mij uitleggen hoe ik de bestanden exporteer zodat ik weet hoe ik de opmaak moet maken
en daarna hoe ik ze weer importeer?
Want ik kom er niet uit met de uitleg van Magento.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Pascal Schipper

Magento Community
Magento Community

pbosch
Member

Total Posts:  46
Enschede, The Netherlands

Hi,

Handige import resources over dataflow and batch import
Wellicht heb je wat aan deze link hier
http://www.magdeveloper.com/community/viewtopic.php?f=5&t;=3

Hier staat duidelijk in hoe je niet meer 1 voor 1 hoeft te werken maar kan werken met CSV,XML en wat nu eigenlijk de dataflow adapter van Magento is.

Wil je op een nog hogere niveau dan kan je een http://www.magdeveloper.comgebruiken, CSV/XML kan via de data import van Magento te vinden in de backend.

The basics of dataflow CSV/XML in a simple explanation:

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top