Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Shop in Nederlands, Admin in Engels

Magento4me
Member

Total Posts:  39
Amsterdam, The Netherlands

Even een vraagje. Ik wil dat de shop in het Nederlands is, en de admin in het Engels (US) blijft. Hoe doe ik dit?

Als ik in de Admin Panel bij de lokalisatie Nederlands (Dutch) selecteer veranderd de frontend en de backend.

Alvast bedankt!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

ja irritant hé !? smile

Ok onderin locale gewoon op US houden.

Dan naar System > Config > General
Dropdown linksboven moet staan op Default config (of Website): Locale options > US

Kies dan de dropdown op deze pagina linksboven en selecteer een storeview. Locale options, deselecteer “Use Website” en selecteer Dutch uit de dropdown.

succes

Magento Community
Magento Community

Magento4me
Member

Gui - 24 October 2008 02:04 AM

ja irritant hé !? smile

Ok onderin locale gewoon op US houden.

Dan naar System > Config > General
Dropdown linksboven moet staan op Default config (of Website): Locale options > US

Kies dan de dropdown op deze pagina linksboven en selecteer een storeview. Locale options, deselecteer “Use Website” en selecteer Dutch uit de dropdown.

succes

Ik ben gewoon vergeten te reageren! Beter laat dan nooit. Ik heb het stap voor stap gedaan en alles werkt prima. Worked like a charm. Bedankt Gui!

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Hallo,
Ik zou de admin graag in het nederlands hebben maar krijg dit niet voor elkaar.
Nederlandse taal pakket is geinstaleerd en onderaan de pagina is nederlands geselecteerd maar admin blijft in het engels.
Wie weet raad?

Magento Community
Magento Community

Magento4me
Member

Vossie75 - 19 December 2008 07:10 AM

Hallo,
Ik zou de admin graag in het nederlands hebben maar krijg dit niet voor elkaar.
Nederlandse taal pakket is geinstaleerd en onderaan de pagina is nederlands geselecteerd maar admin blijft in het engels.
Wie weet raad?

Als ik jou was zou ik hiervoor even een nieuwe thread maken. Dit gaat over “Shop in Nederlands, Admin in Engels”.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

is al niet meer nodig. bleek dat 90% van de admin simpelweg nog niet vertaald was en er nog geen complete nederlandse vertaling voor magento beschikbaar is.

Had al geinformeerd of ik de vertaalgroep kon helpen om het snel klaar te krijgen maar geen antwoord.

Ben nu dus in gesprek met een paar vertalers om het gehele systeem maar te laten vertalen en dan zal het prpbleem met de engelstalige admin vanzelf ook opgelost moeten zijn.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik wil ook admin in Engels, de ene shop in Nederlands, andere in Duits etc.

Als ik dan een bestelling krijg via de Nederlandse shop en die verwerk ik in de Engelse admin back-end, krijgt deze klant dan wel e-mails/facturen in het Nederlands?

in osCommerce is het zo dat die dus in de admin taal verstuurd worden, beetje kortzichtig.

Magento Community
Magento Community

megaguppie
Jr. Member

Total Posts:  2

Hallo,

iemand enig idee hoe magento teweten komt dat ie in een andere direcory dan en_US moet kijken , ik wil graag de teksten etc. aanpassen , maar ben bang dat als ik de csv in de en_us dir aanpas, ik bij een update de boel vernaggel.

Ik wil eigenlijk een dir nl_10 aanmaken , maar waar kan ik die dan instellen ? magento moet ergens de vertaling cq link maken van locale “nederlands"” naar nl_nl maar waar?

helluppie?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

J.T. - 09 January 2009 04:16 AM

Ik wil ook admin in Engels, de ene shop in Nederlands, andere in Duits etc.

Als ik dan een bestelling krijg via de Nederlandse shop en die verwerk ik in de Engelse admin back-end, krijgt deze klant dan wel e-mails/facturen in het Nederlands?

in osCommerce is het zo dat die dus in de admin taal verstuurd worden, beetje kortzichtig.

Een welgemeende bump als ik ff mag, heeft iemand hier ervaring mee?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

@JT
Ja, dat is echt ideaal van Magento. Ik heb de admin in het Engels en de communicatie naar de klant (NL meestal) is gewoon in het Nederlands of Duits. Magento kijkt echt in welke store view of store de klant zich heeft aangemeld.

@MegaGuppie
Wat de moeite waard is om te proberen is een map nl_NL met je eigen vertaling te plaatsen in:
app/design/frontend/default/default/locale

Wil je laten weten of het werkt? Ben zelf ook benieuwd.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Wuohooo! Bedankt Gui, dat is ideaal.

Om het dan nog en stap verder te brengen, kan de Admin interface taal per admin user ingesteld worden? Mochten we taal/shop-specifiek personeel krijgen, dat die het in hun eigen taal evt kunnen zien?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

volgens mij is dat niet mogelijk, maar is het wel cookie-based. Dus als de admins een eigen computer gebruiken hoeven ze het maar 1 keer in te stellen.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Ik zag net idd de drop down linksonderin. De klanteninteractie is iig veel belangrijk dus ik ben allang blij.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top