Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Svenskt språk i backend och frontend? 

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Jag har satt upp några Magentoshoppar tidigare och inte haft några problem med att få svenskt språk i både frontend och backend, men nu när jag igen sätter upp ytterligare en Magentoshop så funkar det inte?
Jag har laddat upp språkpaketet och aktiverat det men ingen svenska? Varken i frontend eller backend?

Jag använder den senaste stabila Magento versionen 1.4.1.1
jag testade att ladda upp det tyska språkpaketet med magento Connect och fick omedelbart hela sajten på tyska. Kan det vara så att det svenska språkpaketet inte är kompatibelt med Magento version 1.4.1.1?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

pmg67
Jr. Member

Total Posts:  28
Sveg, Sweden

Jag har nu testat med äldre versioner av Magento men får inte till det på svenska med dom heller?

Magento Community
Magento Community

RoyFat
Jr. Member

Total Posts:  2

Här var det ju inte mycket aktivtet…

Har precis samma problem som dig..  fick ocksÃ¥ hela sajten pÃ¥ tyska.

Alternativ i Froms checkboxes fields etc, verkar fungera i allfall

Magento Community
Magento Community

kabelkultur
Jr. Member

Total Posts:  5

Svenska språkpaketet är dels inte komplett, och dels så är autoinstallern i magento connect felaktigt gjord så den fungerar inte. Det är pissigt faktiskt, men dom som har ansvar för den officiella svenska översättningen verkar inte riktigt ha lust att hålla den komplett och uppdaterad av någon outgrundlig anledning.

Man fÃ¥r ladda hem det senaste sprÃ¥kpaket som finns tillgängligt och göra en manuell installation istället. DÃ¥ fÃ¥r man det hyfsat, men lÃ¥ngt ifrÃ¥n komplett. SÃ¥ för att kunna använde det till en skarp butik fÃ¥r man kavla upp ärmarna och börja översätta…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top