Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Rij color en manufacturer verwijderd

kthuis
Jr. Member

Total Posts:  4

Vandaag heb ik iets stoms gedaan; ik heb alle rijen verwijderd uit “catalog_product_super_attribute_label” en uit “catalog_product_super_attribute”. Vervolgens heb ik de attributen “color” en “manufacturer” verwijderd in Magento. (rij 76 was ‘color’ en rij 66 was ‘manufacturer’)

Echter staan er waarschijnlijk nog andere referenties naar deze verwijderde rijen, dus krijg ik de foutmelding:

Fatal errorCall to a member function getId() on a non-object in /var/www/vhosts/*****.com/httpdocs/magento/app/code/core/Mage/Catalog/Model/Product/Type/Configurable.php on line 223
die inderdaad naar een verwijderde rij wijst.

Nu denk ik zelf dat ik een aantal opties heb:
1. De rijen terugzetten, maar dan krijg ik de SQL-foutmelding:

#1452 - Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`eav_attribute`, CONSTRAINT `FK_eav_attribute` FOREIGN KEY (`entity_type_id`) REFERENCES `eav_entity_type` (`entity_type_id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE)

Is hier misschien een trukje voor om dit te omzeilen?

2. De andere referenties verwijderen, maar ik weet niet waar die zitten. Misschien weet iemand welke tabel(-len) ik dan moet zijn.

3. Een backup maken van de database en helemaal opnieuw beginnen met een nieuwe :(

Hopelijk is mijn probleem enigszins duidelijk en kan iemand mij verder helpen!
Alvast bedankt!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Tim_
Jr. Member

Total Posts:  25
Netherlands

Heb je een backup van de database? Zoja; gebruik deze dan!

Zo niet; Dan zul je handmatig alles moeten terugzetten. Wat waarschijnlijk het snelste werkt is proberen de juiste gegevens te verwijderen vanuit de backend. Mocht dat niet werken dan zul je het handmatig moeten doen:

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/9750/

Zoek uit welke velden bepaalde waardes mogen missen en verwijder deze of voeg ze juist toe aan de juiste tabellen als dit minder werk is.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top