Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

iDeal Mollie probleem

KettleH
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo allemaal,

Ik heb al een 3 maanden een webshop draaien op Magento 1.4.0.1 met Mollie iDeal als betaalmodule. Alles werkt perfect en het begint al redelijk goed te lopen. Ik merk nu alleen een probleem op met de betaalmodule.

Als gast is het mogelijk zonder problemen een betaling te verrichten. Als een klant echter kiest voor het aanmaken van een account, tijdens het maken van een bestelling, krijgt de klant bij het uiteindelijke betalen, wanneer de module dus moet zorgen voor het daadwerkelijke iDeal scherm van de bank van je keuze, een hele korte errormelding te zien in het beeld, waarna de klant direct weer in de gevulde winkelwagen terecht komt. De error die enkele seconden zichtbaar is in de frontend is: “694https://www.domijn.com/shop/mollie/ideal/return/https://www.domijn.com/shop/mollie/ideal/report/Error occured. You will be redirected back to the store.”

De klant heeft dan inmiddels al wel de nieuwe account welkomstmail ontvangen en kan vervolgens met de gevulde winkelwagen nogmaals kiezen voor het betalen. Dan gaat de betaling vlekkeloos. In de backend blijft de eerste mislukte bestelling op “In behandeling bij Mollie” staan. Klant ontvangt hiervan ook geen mail en er wordt ook geen factuur voor aangemaakt. De tweede bestelling staat dan wel netjes op “wordt verwerkt”.

Ik heb alle logs bekeken, maar ik kom er niet achter waardoor het in eerste instantie niet goed gaat.

Wellicht kan iemand mij hiermee verder helpen? wink

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Heb je deze vraag al bij Mollie of bij Oomens zelf neergelegd? Het is natuurlijk een semi-commerciele module en ze zullen je ongetwijfeld sneller kunnen helpen. Bovendien, stel dat er een bug in de module zou zitten, dan staat deze meteen op de kaart. Vooralsnog denk ik zelf een configuratie foutje o.i.d.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top