Magento Forum

Moduler, teman…. och ett tag sedan. 

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

Hejsan gott folk,

Det var ett tag sedan jag lämnade spår i detta forum, och det har berott på att jag haft mycket annat att göra. Vet inte hur statusen ligger till för er idag, men jag kollade lite på Magento i sig, och skapade några moduler som skulle vara till nytta för svenskar, men har inte fått de beprövade från respektive betalväxel experter.

Jag tog både fram ett eget tema, betalväxlar för både dibs, payer, kredit och samport. De funkar för mig, men jag vet inte om de skulle fungera för er, därför vågar jag inte släppa ut något i dagsläget, de måste alltså beprövas av experter på hög nivå. Jag kommer defintivt dela med mig av dem så fort jag fått något svar.

För övrigt, så har jag faktiskt lämnat Magento, men jag kommer titta förbi då och då. Det jag istället håller på med idag, är att driva ett annat företag med en annan e-handel platform som grund (Prestashop). Företaget driver jag tillsammans med en vän, och ni kan spana in den på http://www.prestaworks.se

Vi hyr alltså ut en komplett e-handel plattform, där vi endast tar en fruktansvärt låg månadskostnad för de extra funktioner vi har skapat. I priset du hyr, ingår även kostnadsfri hosting lösning - perfekt för den plattformen!

Vi ansåg att Magento var ett såpass kraftfullt system för att använda till en början, att det inte ens var någon idé att lägga ner tid på. Att driva Magento kostar för mycket i dagens utveckling, det var en av anledningarna till vi valde Prestashop. Vi har många nöjda kunder, som har uttalat sig att de är mer nöjd med Prestashop just på grund av snabbheten och kompetensen om att göra precis som man vill. En annan fördel är att den är mycket enklare att designa, samtidigt som Magento är väldigt flexibel på det andra hållet med att bygga upp olika klasser för att visa olika css för olika sidor.

Vi har idag stöd för Payer, Dibs, Kredit och inom kort Sweawebpay.

Har ni frågor om Magento som ni inte fått svar på, så kan jag nog svara på det mesta eftersom jag grävde mig djupt in i det!

Lycka till nu grabbar och hoppas ni får fart på detta, jag kommer dela med mig av det jag har så fort jag fått ett okej från någon som kan! Nu undrar ni säkert varför jag lyckats få till moduler för Prestashop, och anledningen är den att jag fått bekräftat att dem fungerar alldeles korrekt för systemet vi använder dem till. Det skulle tydligen ta längre tid för dem att kolla djupare på hur det fungerar tillsammans med Magento, så det är bara att vänta på svar från dem.

Lycka till!

Vänliga hälsningar
Joley B.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Johan
Moderator

Total Posts:  104
Sweden

Prestashop ser onekligen intressant ut. Magento har ju riktad sig mer mot enterprise och Prestashop ser mer riktad ut mot nystartade eller mindre webbutiker.

Jag antar att du inte vill dela med dig svenska språkfiler och moduler till Prestashop? En hostad lösning är bra för nybörjare men sen finns det ju oss andra som kör eget där det inte är intressant att hyra. wink

Ser fram emot när du kan släppa modulerna till Magento så slipper vi utveckla en gång till.

Magento Community
Magento Community

Joley
Moderator

Total Posts:  24
Sweden, Västerås

Hej igen,

Exakt Johan, det var den största anledningen till att jag övergav Magento och började med Prestashop.

Delar jag med mig av de svenska språkfiler och moduler som vi tagit fram för Prestashop så kan jag ju inte bedriva mitt företag till 100%, det vi erbjuder är ju svenska betalväxlar och kompetensen om att ta fram en skräddarsydd design inom 5 arbetsdagar. Många tror att vi försöker “sälja” en produkt som är gratis, det vi säljer är support, moduler och möjligheten att anlita oss för att ta fram en unik webshop design!

För ynka 49:- kan du hyra vår tjänst och få dessa moduler du söker. Det blir ca 800:- (inkl.moms per år). Så tyvärr Johan, modulerna för Prestashop måste jag hålla inom mitt företag.

Jag hör av mig inom kort vad gäller det jag skapat för Magento!

Ha de gott mina vänner.

Vänliga hälsningar
Joley B.
Prestaworks.se

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top