Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Layered filter menu actieve filters

Xaia
Jr. Member

Total Posts:  5

Ik ben de layered filter navigatie aan het customizen maar zit nu even behoorlijk vast.
Wat mijn bedoeling is om het filter menu zo om te bouwen dat de gekozen filters niet boven aan komen staan als ze geselecteerd zijn (want dan verdwijnen ze tussen de opties). Nee ik wil dat er dan gewoon een vinkje voor de items komen te staan die geselecteerd zijn en dan als je er nogmaals op klikt ze weer unselected worden.

tot zo ver geen probleem maar nu vraag ik me af waar zit in de core (Mage) ergens de check om te kijken of een bepaalde filter is geselecteerd?

Bijv. deze code haalt alle filters actieve filters op in State.php:

public function getActiveFilters()

{
        $filters 
$this->getLayer()->getState()->getFilters();
        if (!
is_array($filters)) {
            $filters 
= array();

}

return $filters;

}

Dat is totaal duidelijk maar hoe checkt hij nu of ze actief zijn? Waar is de functie getState ergens gedeclareerd? Want dus in View.php worden de filters ook opgehaald maar dan die niet geselecteerd zijn, maar ik zie nergens waar dat dus gecheckt wordt of de filters actief zijn?!

Dit is de code voor alle filters op te halen (die dus niet actief zijn) in View.php

public function getFilters()

{
        $filters 
= array();
        if (
$categoryFilter $this->_getCategoryFilter()) {
            $filters[] 
$categoryFilter;

}

$filterableAttributes 
$this->_getFilterableAttributes();
        foreach (
$filterableAttributes as $attribute{
            $filters[] 
$this->getChild($attribute->getAttributeCode().\'_filter\');

}

return $filters;

}

Maar ik kan nergens vinden waar gecheckt wordt wat de status is van een filter (actief of niet actief, dus als de filter actief is komt hij niet in view.phtml maar in state.phtml)

Misschien ben ik een beetje onduidelijk in wat ik bedoel, maar ik hoop dat iemand het snapt en me verder kan helpen smile ?!
Thnx!! :D

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Xaia
Jr. Member

Total Posts:  5

Niemand die iets hierover weet :( ? want ik zit behoorlijk vast!

Magento Community
Magento Community

Elmagico
Member

Total Posts:  44

Naar deze zelfde oplossing ben ik ook naar op zoek. Dacht dat het ff simpel en snel veranderd kon worden…
als ik meer weet hoor je van me

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top