Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Voorraadbeheer, creditering en offline aankopen

brokkel
Jr. Member

Total Posts:  9

Mijn winkel zal zich hoofdzakelijk concentreren op verkoop via het internet via Magento. Nu heb ik hierover nog een aantal vragen:

Kan ik met Magenta een factuur uitsturen naar een klant zodat ze deze binnen een bepaalde termijn kunnen betalen en kan ik dit daarna markeren binnen Magento? Of nog beter… een melding krijgen van niet betaalde facturen?

Daarnaast kan ik me voorstellen dat het soms voorkomt dat klanten niet altijd via de website aankopen, maar ook eens lokaal (thuis, op een beurs, ...) Het lijkt me niet handig om een nieuwe klant relatie aan te maken op een website terwijl deze voor je staat. Zeker in het geval met internet problemen.
Hoe lossen jullie dit probleem op? Met een apart kassasysteem? Verwerk je de bestellingen daarna offline binnen Magento?
Je wilt toch dat aankopen op een bepaalde klant correct staan binnen Magento en het kassasysteem, zeker als een klant lokaal en via het internet aankoopt. In ieder geval wil je dat de voorraad correct is binnen Magento.

Daarnaast vraag ik me af hoe je een creditering doet als een klant een aankoopt doet via het internet, maar daar toch van afziet. Of hij is niet tevreden. Je hebt bij verkoop op afstand toch rekening te houden met een aantal zaken.
Verwerk je dit via magento?

Alvast heel erg bedankt voor jullie concrete adviezen en tips. Iedereen met een winkel (en kassasysteem) en een webshop op Magento komt hiermee in aanmerking lijkt mij.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

registratie
Jr. Member

Total Posts:  1

Iemand ‘n idee? Wij zijn ook op zoek naar een soortgelijke oplossing voor bovengenoemd probleem.

Magento Community
Magento Community

staeren
Jr. Member

Total Posts:  17

ik heb ook interesse hiervoor…

Magento Community
Magento Community

lexstok
Jr. Member

Total Posts:  1

Creditering voor een klant die online iets aangekocht heeft is geen probleem - je gaat naar “Verkopen”, “Bestellingen”, en daar kan je de bestellin selecteren, en dan een of meerdere producten selecteren en een credit nota maken.

Wel héééééééél goed kijken wat je doet - een creditnota (of iets anders) verwijderen gaat niet, tenzij je de code binnenstapt (of een plugin koopt die dat kan doen).

Best eens uit proberen door zelf iets te bestellen, en na de bestelling voor jezelf een creditnota maken.

Ter info : je boekhouder heeft ook die factuur en creditnota nodig, zelfs al is het een demo die je doet.

Voor een offline verkoop -> gewoon in verkopen gaan, bestellingen, en een nieuwe bestelling aanmaken. Je kan dan producten kiezen, bestaande klanten kiezen of een nieuwe aanmaken, etc.

Magento Community
Magento Community

optitune
Jr. Member

Total Posts:  8

Wij lopen ontzettend te tobben met dit probleem en er lijkt geen oplossing voor, ondanks dat wij toch niet de enige kunnen zijn met deze opstelling van winkels. Dit is wat ik elders postte:

Goedemorgen,

we zijn nu enkele maanden over van OSC/OSF naar deze software. Ik moet zeggen dat ik me helaas schijnbaar niet goed genoeg heb verdiept in wat we nodig hadden en loop tegen veel problemen aan.

Magento was voor ons een eis, daarnaast moeten we een aantal punten hebben:

We hebben ook een winkel, dus ook een kassa systeem. Deze hebben we nu via boostmyshop en werkt prima.

Voor het verzenden van pakketten en het bijhouden van voorraad/maken van inkooporders hadden we ERP gevonden, ook van boostmyshop. Werkt ook prima.

Toen kwamen we erachter, dat er geen boekhoudkundig gedeelte aanwezig is/was in magento of ERP

Daarom zijn we met exact online verder gegaan en hebben we een koppeling laten maken door dealer4dealer die alle info van magento naar exact haalt.

Nu blijt echter dat dit alleen voor de verkopen geld, en niet voor de inkopen, dus daar moeten we nog een extra dure koppeling voor laten maken.

Dat is allemaal wel te doen maar niet handig.

Grootste probleem wat ik heb, is dat ik totaal geen overzicht meer heb nu op de betalingen. Uiteraard werkt ideal en paypal wel, maar handmatige betalingen zou ik nu ook met de hand moeten uitzoeken. Daarnaast is er geen overzicht op de betalingen die via de kassa lopen. Fakturen die opgehaald worden in de winkel en daar betaald worden is ook niet te controleren.

Of ik moet dan ook nog eens bij de kassa exact openzetten en daar alles invullen.

Wat gebruiken jullie of wat raden jullie ons aan in deze situatie?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top