Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Favicon personalizzata non si vede con IE (7)

chiaracamilla1983
Jr. Member

Total Posts:  5

Ciao a tutti!
Non riesco assolutamente a fare in modo che explorer mi visualizzi la favicon personalizzata del mio store…
L’ho sostituita via ftp e l avedo solo con firefox…

Nell’header ho provato ad inserire del codice… senza risultato…

<link rel="icon" href="<?php echo $this->getSkinUrl('favicon.ico') ?>” type="image/x-icon" />
<link rel="shortcut icon” href="<?php echo $this->getSkinUrl('favicon.ico') ?>” type="image/x-icon" />

Qualcuno può aiutarmi?
Grazie mille surprised

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Black Cat
Moderator

Total Posts:  3481
Assemini / Cagliari (Italy)

chiaracamilla1983 - 27 August 2010 12:58 AM

Ciao a tutti!
Non riesco assolutamente a fare in modo che explorer mi visualizzi la favicon personalizzata del mio store…
L’ho sostituita via ftp e l avedo solo con firefox…

Nell’header ho provato ad inserire del codice… senza risultato…

<link rel="icon" href="<?php echo $this->getSkinUrl('favicon.ico') ?>” type="image/x-icon" />
<link rel="shortcut icon” href="<?php echo $this->getSkinUrl('favicon.ico') ?>” type="image/x-icon" />

Qualcuno può aiutarmi?
Grazie mille surprised

IE7 è una cacata..
premesso questo, ti dico da subito che ie7 non leggerà le favicon a meno che il sito non venga aggiunto tra i preferiti..

Magento Community
Magento Community

chiaracamilla1983
Jr. Member

Total Posts:  5

Grazie mille! :D allora me la metto via!!
Infatti non riuscivo a visualizzarlo in messun modo… :D:D:D
grazie ancora wink

Magento Community
Magento Community

Commative
Sr. Member

Total Posts:  130
XXX

You’re probably not using the proper image format.  I had this problem too, and it was driving me up the wall.  I had just been creating GIFs or PNGs and saving them out as “favicon.ico” This works just fine in most browsers, but IE7 absolutely requires proper ICO format.

To save an image in ICO format, you’ll need a plug-in for Photoshop.  I’m using this one: favicon.ico Format Plug-In For Photoshop

Hope this helps!

Magento Themes by Magentist

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top