Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Svenska hosts

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

Hej,

Jag söker efter en svensk server host, antingen webbpaket, VPS eller Dedikerad Server, som är rätt så billig och fungerar med Magento.

Lägg gärna upp länkar till de olika hotell som erbjuder sÃ¥dant sÃ¥ att jag kan kolla genom detta, dÃ¥ jag personligen hatar Google när man söker sÃ¥nt och trots allt trycker pÃ¥ “Sidor frÃ¥n Sverige” sÃ¥ fÃ¥r man ändÃ¥ internationella sidor med pÃ¥ listan. Google och jag kommer inte bra överens med varandra. ^^

Vore tacksam för all hjälp!

Mvh,
Miska

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

macwiz
Jr. Member

Total Posts:  9
Kävlinge, Sweden

Kör själv Oderland, funkar bra.

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

Total Posts:  15

kör inte Magento själv än, men är riktigt nöjd med Binero i övrigt, och kan inte tänka mig att de inte fungerar med magento.

Magento Community
Magento Community

Björken
Jr. Member

Total Posts:  1

Har testat på Surftown och det funkar INTE!

Borde ju kunna ta kontakt med olika Hostar och be dom testa med “magento-check.php” sÃ¥ fÃ¥r du nog ett snabbt svar utan mummel om att det borde fungera mm mm

Du hittar den här: http://www.magentocommerce.com/knowledge-base/entry/how-do-i-know-if-my-server-is-compatible-with-magento/

Magento Community
Magento Community

Optics
Jr. Member

Total Posts:  2

Jag har skickat testfilen till

one.com Funkar inte 26/10 -08
surftown.se Funkar inte 28/10 -08
binero.se Funkar 26/10 -08
loopia.se Allt utom Cronjobs funkar 27/10 -08

Magento Community
Magento Community

Macaper
Member

Total Posts:  48

Levonline fungerar klockrent

Har dock lite info att lägga till dÃ¥ standarduppsättning gjorde installation lite “krÃ¥nglig”

3 saker ska tas med om ni beställs
1. Säga till om mysql5 och php5 (så klart) ingår gratis, men behöver sägas till om då standard är php4
2. Säga till om Lock Tables rights på mysql5 för det kommer annars krånga till installationen
3. Om ni installerar i base root på ert webbhotell och inte i Magento katalogen (som är standard) att ni dubbelkollar rättigheterna på er rootmapp så att ni får rätt skrivrättigheter för att rewrite rules ska fungera.

VPS på FSData fungerar också, men VPS fungerar ju alltid, men kräver ju lite mer kunskaper och också oftare lite mer pengar, men ger också mer prestanda så beror ju lite på vilka krav man har

Magento Community
Magento Community

Hoena
Jr. Member

Total Posts:  10

Jag kör hos loopia.se och det fungerar bra.

Det enda är att det är så fruktansvärt segt, i admin tar en sida att ladda nästan minst 10 sekunder och på front sidan tar det ca 6 sekunder.

Har försökt leta här på forumet efter hjälp och många har haft problem med hastigheten och endel har lyckats få ner den. Men jag kan inte komma under full med vad det är som gör att det går så segt.

har ocksÃ¥ problem med tinymce “is not defined”

Magento Community
Magento Community

Hoena
Jr. Member

macwiz - 14 October 2008 05:19 AM

Kör själv Oderland, funkar bra.

Kör du med vanlig webbhotell eller dedicerad server?

Har du gjort några speciella inställningar, tillägg m..m. i magento för att de ska flyta på bättre?

Har du länk till någon butik så man får se hur bra det flyter på?

Magento Community
Magento Community

Hoena
Jr. Member

Efter mycket slit med att försöka snabba upp magento med många möjliga metoder hos loopia så pröva jag att byta webbhotell.
Jag bytte till oderland.com och märkte en stor förändring. Jag tog då i akt att göra ett test hur snabbt magento är på olika svenska webbhotell.

Webbhotell i testet

* Oderland
* Space2u
* Beniro
* Loopia

Oderland ser ut att prestera bäst av dessa fyra och vilket webbhotell man kör magento på gör stor skillnad i dagsläget.

När jag frågade oderland om de hade någon APC eller accelerator som kunde göra att magento går snabbare just hos dem så sa de följande:

“Vi har ju ioncube installerat, det kanske snabbar upp en del.”

Resultatet och dokumentation av testet, ladda ner följande filer.

------ (Google Translate) ---------

After much tension in trying to speed up magento with many possible methods of loopia so I try to change web hosts.
I switched to oderland.com and noticed a big change. I took the opportunity to do a test how quickly magento is different Swedish web hosting.

Web test

* Oderland
* Space2u
* Beniro
* Loopia

Oderland seems to perform best of those four, and the web hosting to run magento to make a big difference in the current situation.

When I asked Oderland if they had any APC or accelerator that could do that magento faster just with them so they told me the following:

“We have ioncube installed, it may speed up some.”

The results and documentation of the test, download the following files.

File Attachments
Magento och Webbhotell.zip  (File Size: 6952KB - Downloads: 370)

Magento Community
Magento Community

hybris
Jr. Member

Total Posts:  13

Varför testa hastigheter mot en mängd servrar i USA och Kanada?

Är det verkligen därifrån dina primära besökare förmodas komma?
Om det är webbhotell som fungerar bra för amrisar du är ute efter, så finns det säkert flera andra amerikanska webbhotell att välja bland.

Magento Community
Magento Community

Hoena
Jr. Member

hybris - 26 November 2008 02:22 PM

Varför testa hastigheter mot en mängd servrar i USA och Kanada?

Är det verkligen därifrån dina primära besökare förmodas komma?
Om det är webbhotell som fungerar bra för amrisar du är ute efter, så finns det säkert flera andra amerikanska webbhotell att välja bland.

Haha, jo jag vet. Kanske inte så smart gjort. Men nu är testet gjort och visar iaf resultat från andra delar av världen. Kan i och för sig vara lite intressant när man redan testat hastigheten via firebug. Men det är klart, att testa på lite serverar härifrån hade inte skadat. Man kan aldrig vara riktigt säker på var sina besökare kommer ifrån wink

Har du någon sida där man kan testa svenska, nordiska eller europeiska serverar då?

Magento Community
Magento Community

johanlm
Jr. Member

Total Posts:  13

Hoena -
Är själv en Oderland kund sedan mÃ¥nga Ã¥r tillbaka och har ett flertal konton där. NÃ¥got som jag vet av erfarenhet är att deras servrar kan ha VÄLDIGT olika status pÃ¥ vilka php/mysql/osv versioner som används just “där”. Har inte testat lägga in Magento pÃ¥ nÃ¥gon ännu dÃ¥ jag avvaktat pÃ¥ att det skulle bli lite mer buggfritt.
Vilken Oderland server ligger du på, vilken kontotyp har du och kan du länka till den testshop du gjort så man kan klicka runt lite för att testa hastigheten?

Magento Community
Magento Community

Mikael Norin
Jr. Member

http://webhotellet.net/ funkar fin fint att köra megento på.

Magento Community
Magento Community

jeroman2
Jr. Member

Total Posts:  1

Wopsa erbjuder Magento, senaste version alltid !
Installeras enkelt och automatiskt med några knapptryckningar i Wopsas kontrollpanel.
Garanterar 100% kompabilitet och är relativt billigt i jämförelse (40kr)

http://www.wopsa.se

Magento Community
Magento Community

nordicwebteam
Jr. Member

Total Posts:  15
Sweden

Hej Hej

Vi har lanserat en tjänst som vi kallar för Managed Magento. Förutom Hosting ingår även support och drift. Vi har också optimerat allt så det går snabbt som attan. smile

http://nordicwebteam.se/magento-webshop/managed-magento/

Magento Community
Magento Community

MoreNews
Newbie

Total Posts:  0

jeroman2 - 04 April 2011 05:02 AM

Wopsa erbjuder Magento, senaste version alltid !
Installeras enkelt och automatiskt med några knapptryckningar i Wopsas kontrollpanel.

Hur står sig Magento på wopsa jämfört med https://www.egensajt.se ?
Tittar man på EgenSajts magentodemo på deras proffskonto: http://magento.egensajt.se så får jag den att ladda väldigt fort, har wopsa liksom EgenSajt stöd för memcached och varnish webcache?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2