Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hoe kan ik de search in de rechter colom bovenaan plaatsen

Basic_PC
Member

Total Posts:  60

Ik zit met een probleem.

Ik krijg maar niet voor elkaar om de searchfunktie die in de header staat naar de rechter colom te verplaatsen.

Wat ik wil:

De searchfunctie moet in de rechter colom boven mijn winkelwagen staan.

Ik denk dat ik een apart blok moet aanmaken. Maar ja hoe doe je dat.

Maar hoe zet je dit dan daar in.

Weet iemand wat ik allemaal moet aanpassen en waar. Of heeft iemand een kant en klare oplossing.

m.vr.gr.

Hermann

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

therealro
Sr. Member

Total Posts:  102

Ga naar layout / catalogsearch.xml en dan zie je gelijk bovenaan:

<reference name="header">
         <
block type="core/template" name="top.search" as="topSearch" template="catalogsearch/form.mini.phtml"/>
</
reference>

staan.

als je “header” aanpast naar “right” staat hij altijd in je rechter colom (dit komt omdat je dingen aanpast in de <default>).

Speel er een beetje mee, dan zie je wat er gebeurt. (vergeet niet de Cache uit te zetten bij het ontwikkelen)

Als het niet lukt hoor ik het wel van je.

Groetjes!

Magento Community
Magento Community

Basic_PC
Member

Total Posts:  60

Ok,

Dat heb ik gedaan. En ienderdaad hij verschijnt in de rechte kolom. Maar hij wordt helemaal onderaan getoond. Maar hoe krijg ik het voor elkaar om hem bovenaan te krijgen. b.v. boven de winkelwagen. Ik ben er nog niet achter waar ik dat moet verandern.

Misschien een hint.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top