Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Aparte attributen per store/website bij multistore

emile_rdam
Sr. Member

Total Posts:  89

Heb momenteel een multistore draaien. (2 sites op 2 verschillende domeinen). Op deze shops komen verschillende producten.

Ik wilde nu echter voor de nieuwe shop een apart attribuut aanmaken die wel voor die shop relevant is maar niet voor de eerste shop. Zodra ik dat echter doe zie ik die ook terug in de andere shop.

Mijn vraag is dus hoe de attributen per shop zijn in te stellen zonder dat ze op de ander zichtbaar zijn?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

therealro
Sr. Member

Total Posts:  102

Dit is niet mogelijk binnen Magento, omdat het dan ineens hele andere producten worden.

Is het een idee om met attribuutsets te gaan werken en die te koppelen?

Let me know of dat werkt voor je.

Groetjes!

Magento Community
Magento Community

emile_rdam
Sr. Member

Ja klopt, is inderdaad de enige manier om met sets te werken. Enige wat ik nog niet van elkaar weet te scheiden zijn de attributen die in ‘geavanceerd zoeken’ worden gebruikt. Zie nog niet hoe ik die per shop uit elkaar kan gaan houden.

Magento Community
Magento Community

zeebeest
Jr. Member

Total Posts:  5

Hoe koppel je de attribute sets aan een shop? Ik kan het niet vinden helaas.

Magento Community
Magento Community

emile_rdam
Sr. Member

Maak een aparte attributenset aan (of meerdere) met daarin de attributen die je wilt gebruiken. Gebruik die set dan voor de producten die je in de nieuwe shop gebruikt.
Mocht je nu hetzelfde product in beide shops willen gebruiken dan zul je hem dus moeten kopieren en een andere attributenset geven.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top