Magento Forum

Monikielinen kauppa + URL-ongelmat

maijar
Member

Total Posts:  49

Heipsan, onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan että kun kauppaan väsäilee staattisia cms-sivuja, saman sivun eri kieliversioille on annettava sama url-koodi tai muutoin käy niin, että kun vaihdetaan sivuilla valikosta kieltä oltaessa tällaisella cms-sivulla, Magento hukkaa viitteen ko. sivuun koska koodi on eri.

Eli ongelma tulee jos haluaa vaikkapa seuraavanlaiset urlit saman sivun eri kieliversioille:

www.sivut.com/kauppa/maksutavat
www.sivut.com/store/paymentmethods

Eli miten olette hoitaneet tämän ongelman vai oletteko ollenkaan? Voiko tämän hoitaa jotenkin kätevästi rewriteillä? Tuotesivuillahan tuotteille voi antaa kauppanäkymäkohtaisen url keyn, ja homma näyttäisi toimivan mutta tässä kohtaa ei käsittääkseni ole mitään millä tuon saisi automaattisesti toimimaan.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

maijar
Member

Oliko tämä jotenkin outo kysymys, vai eikö kukaan oikeasti paini saman ongelman kanssa? :O

Hetken aikaa taistelin rewritejen kanssa mutta ilman suurempia tuloksia ja nyt homma on hoidettu hienolla purkalla. Elikkäs ihan vaan php:n headereilla siirrytään aina GET-taulussa kulkevaan page_id:n osoittamaan sivuun, tai lähinnäkin id:tä vastaavaan erikieliseen sivuun. Toimii, mutta kuten sanottu, täysin staattinen ja purkka…

Magento Community
Magento Community

Vilpenstylen
Member

Total Posts:  54

Luulen vain, että suomalaisia ei vielä kiinnosta Magento, ei taida yhtään kauppaa olla vielä auki?

Itse olen kanssa hieman miettinyt miten nuo urlit saisi kääntymään nätisti, enkä ole mitään vielä löytänyt, mielestäni tuo olisi syytä olla tulevaisuudessa itse ohjelmassa.

Magento Community
Magento Community

maijar
Member

Joo, en ainkaan tältä istumalta muista että olisi kauppoja auki, testikäytössä kuitenkin taitaa monellakin olla.

Magento on vasta aika lapsen kengissä, mutta mun mielestä tämä saattaisi olla aika olennainen asia paikattavaksi lähitulevaisuudessa, tosiaan.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top