Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Installation av Klarna pajjar hela siten! 

maxrho
Jr. Member

Total Posts:  2

Jag håller på och sätter upp en Magento 1.4 installation, men när jag drog in Klarna http://www.magentocommerce.com/magento-connect/Klarna/extension/2023/klarna-payment-extension

så får jag ett felmeddelande på grundsiten och i /admin.

http://gyazo.com/1ed13d36cabcb8f21e1fc97f3d12b3c2.png

Och REPORT:en säger att det är kreditor-appen…

Wtf?

Nån med nån idé?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

maxrho
Jr. Member

Total Posts:  2

a:5:{i:0;s:154:"Error in file: “/home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/local/Kreditor/Kreditor/sql/kreditor_setup/mysql4-install-0.1.0.php” - Wrong entity ID.";i:1;s:1080:"#0 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(390): Mage::exception(’Mage_Core’, ‘Error in file: ...’)
#1 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(276): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_modifyResourceDb(’install’, ‘’, ‘2.1’)
#2 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(240): Mage_Core_Model_Resource_Setup->_installResourceDb(’2.1’)
#3 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Setup.php(161): Mage_Core_Model_Resource_Setup->applyUpdates()
#4 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(363): Mage_Core_Model_Resource_Setup::applyAllUpdates()
#5 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(295): Mage_Core_Model_App->_initModules()
#6 /home/sites/hemligadress.kom/web/app/Mage.php(596): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#7 /home/sites/hemligadress.kom/web/index.php(80): Mage::run(’’, ‘store’)
#8 {main}”;s:3:"url”;s:3:"/en”;s:11:"script_name”;s:10:"/index.php”;s:4:"skin”;s:7:"default";}

Magento Community
Magento Community

AndreKlang
Jr. Member

Total Posts:  26

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/201225/

Jag har hittat hur man installerar den på riktigt, men för tillfället kvittar det, för den förstör moms-systemet totalt..

Ã…terkommer om jag hittar med om det..

Magento Community
Magento Community

Redcircle
Jr. Member

Total Posts:  11

Ja detta problem är vi nog många som delar. Jag har fått fler problem med denna modul och dessutom specas inte momsen på kvittot ordentligt även om man får det att fungera. Skumt är bara förnamnet.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top