Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Engels in Nederlandtalige site

tastymouse
Member

Total Posts:  43
Amsterdam, The Netherlands

Ik ben een winkel aan het maken die nu nog enkel Nederlands is, maar in de toekomst Nederlands en Engels wordt.
Ik gebruik het NL taalbestand van Dutchento. Ik kom nog stukken Engelse tekst tegen, zoals Click here to continue shopping. als je klikt op een lege winkelwagen en There is 1 item in your cart. in de Winkelwagen sidebar.
Ik kan deze meldingen niet terugvinden in de NL taalbestanden. Zoekend op dit forum komt ik antwoorden tegen die zeggen dat sommige tekst in de phtml files vertaald moeten worden. Dat lijkt me niet allen vreemd, maar ook onhandig als ik straks een tweetalige site heb.

Ik heb twee vragen:
klopt het dat niet alle meldingen in taalbestanden opgenomen zijn?
Kan ik het taalbestand zelf uitbreiden? Oftwel meldingen in de phtml koppelen aan een taalbestand? En zo ja, hoe dan?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Het klopt dat niet alle meldingen in de taalbestanden zijn opgenomen. Nou ja, eigenlijk klopt het natuurlijk niet… We horen hier best wel wat klachten over, dus wellicht dat we een aantal extra vrijwilligers kunnen charteren om de taalbestanden eens een opfrisbeurt te geven.

Voor nu kun je proberen de taalbestanden aan te vullen. Pas hiervoor de CSV’s aan in app/locale/nl_NL of kijk in je template app/design/frontend/default/default/locale/nl_NL. Als alternatief kun je ook Inline Translation gebruiken, alhoewel niet elke template hier even handig mee overweg gaat.

Magento Community
Magento Community

tastymouse
Member

Total Posts:  43
Amsterdam, The Netherlands

Ik heb inderdaad Inline Translation gebruikt. Als ik kan helpen met vertaalwerk dan hoor ik dat graag.

Bedankt, Tom

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top