Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Database synchroniseren

Martinvdv
Jr. Member

Total Posts:  15

Zomaar een vraag die bij mij opkomt…
Is het mogelijk om in een Magentoshop bijv. alle artikelen uit de supermarkt te importeren en de database daarmee automatisch te syncroniseren?
Heeft iemand ervaring met iets dergelijks?
Of iemand die me in een richting kan sturen waar ik kan zoeken over meer info hierover?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Goedemiddag Martin,

Alles is mogelijk, en dit ook. Ligt er maar net aan wat je van plan bent. Kun je iets specifieker zijn?

Groet

Magento Community
Magento Community

Martinvdv
Jr. Member

Total Posts:  15

Stel dat ik alle artikelen uit de Albert Heijn zou willen laten verschijnen in mijn Magento-shop. ‘s Nachts automatisch laten synchroniseren.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Dit is in theorie mogelijk, maar afhankelijk van het aantal producten dat je hebt wel een tijdrovende bezigheid. Het belangrijkste is in dit geval dan jouw databron: hoe rijker deze bron van informatie is, hoe makkelijker het is om hier in Magento wat mee te doen. Hoe je het verder moet inrichten hangt ook voor een groot deel van deze bron af: zijn er XML koppelingen mogelijk, moeten we data 1:1 in de database opslaan, etc, etc. Hier \’on the fly\’ even een oplossing neerpennen is dus niet mogelijk.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top