Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

SQLSTATE[HY000]: General error: 1030 Got error -1 from storage engine

shadowmitch
Jr. Member

Total Posts:  9

Hey allemaal,

Gisteren was ik op het gemak nieuwe producten aan het maken in mijn websop, alles ging perfect. Deze morgen stond ik op, keek ik naar mijn webshop en kreeg de volgende error:

<b>SQLSTATE[HY000]: General error: 1467 Failed to read auto-increment value from storage engine</b>

Trace:
#0 public_html/.shop/lib/Zend/Db/Statement.php(300): Zend_Db_Statement_Pdo->_execute(Array)
#1 public_html/.shop/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(468): Zend_Db_Statement->execute(Array)
#2 public_html/.shop/lib/Zend/Db/Adapter/Pdo/Abstract.php(238): Zend_Db_Adapter_Abstract->query('INSERT INTO `lo...', Array)
#3 public_html/.shop/lib/Varien/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(333): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->query('INSERT INTO `lo...', Array)
#4 public_html/.shop/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(546): Varien_Db_Adapter_Pdo_Mysql->query('INSERT INTO `lo...', Array)
#5 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Model/Mysql4/Abstract.php(390): Zend_Db_Adapter_Abstract->insert('log_visitor', Array)
#6 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Model/Abstract.php(284): Mage_Core_Model_Mysql4_Abstract->save(Object(Mage_Log_Model_Visitor))
#7 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Log/Model/Visitor.php(149): Mage_Core_Model_Abstract->save()
#8 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(1207): Mage_Log_Model_Visitor->initByRequest(Object(Varien_Event_Observer))
#9 public_html/.shop/app/Mage.php(416): Mage_Core_Model_App->dispatchEvent('controller_acti...', Array)
#10 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(497): Mage::dispatchEvent('controller_acti...', Array)
#11 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Controller/Front/Action.php(59): Mage_Core_Controller_Varien_Action->preDispatch()
#12 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(407): Mage_Core_Controller_Front_Action->preDispatch()
#13 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(254): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('index')
#14 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(177): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#15 public_html/.shop/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(304): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#16 public_html/.shop/app/Mage.php(596): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#17 public_html/.shop/index.php(78): Mage::run('', 'store')
#18 {main}

Nu kan ik zelfs niet meer via de adminbackend inloggen!? Wat nu?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top