Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Google analytics werkt niet goed met Magento? 

Murrayz
Jr. Member

Total Posts:  8
Amsterdam

Ik heb de analytics code van mijn account neergezet in de admin panel van Magento. Na een aantal dagen observeren ben ik eruit dat Analytics niet de goede gegevens laat zien. Het hoogste aantal bezoekers was 22. Sowieso hebben we meer dan 22 bestellingen binnen gehad en hebben we zo’n 800 unieke bezoekers per dag. Weet iemand wat er verkeerd is?

Instellingen:

Magento instellingen:

Systeem > Configuratie > Google API > Google Analytics

Inschakelen: Ja
Account-nummer: XX-XXXXXXX-X

Google Analytics instellingen:

E-commercewebsite: Ja

bij voorbaat dank

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Perfectwind
Jr. Member

Total Posts:  20

Hoi,

Ik heb het zelfde probleem!

Magento Community
Magento Community

Murrayz
Jr. Member

Amsterdam

Ik heb je een mailtje gestuurd!

Magento Community
Magento Community

jusdranz
Jr. Member

Total Posts:  2

Murrayz - 25 June 2010 04:02 AM

Ik heb de analytics code van mijn account neergezet in de admin panel van Magento. Na een aantal dagen observeren ben ik eruit dat Analytics niet de goede gegevens laat zien. Het hoogste aantal bezoekers was 22. Sowieso hebben we meer dan 22 bestellingen binnen gehad en hebben we zo’n 800 unieke bezoekers per dag. Weet iemand wat er verkeerd is?

Instellingen:

Magento instellingen:

Systeem > Configuratie > Google API > Google Analytics

Inschakelen: Ja
Account-nummer: XX-XXXXXXX-X

Google Analytics instellingen:

E-commercewebsite: Ja

bij voorbaat dank

Same here!

Magento Community
Magento Community

Murrayz
Jr. Member

Amsterdam

Ik heb de oplossing voor jullie, ik ging van elke dag 7 bezoekers, naar het werkelijke aantal (1324 bezoekers). Zo heb ik het opgelost:

Zet Systeem > Configuratie > Verkopen > Google API > Google Analytics > Inschakelen: NEE

Ga vervolgens naar Systeem > Configuratie > Algemeen > Ontwerp > Footer > Diverse HTML en zet dit erin:

<script type="text/javascript\"> var _gaq = _gaq || []; _gaq.push([’_setAccount’, ’UA-XXXXXXX-X‘]); _gaq.push([’_trackPageview’]); (function() { var ga = document.createElement(’script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true; ga.src = (’https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘.google-analytics.com/ga.js’; var s = document.getElementsByTagName(’script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();</script>

Vervang het dikgedrukte door je Google Analytics code. Zet vervolgens E-Commercewebsite op ‘Ja’ indien je dit nog niet hebt in je Google Analytics account.

Magento Community
Magento Community

GilFrijt
Jr. Member

Total Posts:  4
Den Haag

Heb dit net gedaan… ik hoop dat dit werkt!
Al vast bedankt voor de oplossing.

Magento Community
Magento Community

paul_smit
Jr. Member

Total Posts:  23

heb het geprobeerd, maar voor mij werkt het niet...mijn voornaamste probleem is dat de ecommerce module niet werkt, analytics doet het op zich goed...iemand een idee?

Magento Community
Magento Community

Erik van Rijn
Member

Total Posts:  33

Staat het wel aan in je analytics ?

Zie hier hoe je het aan kan zetten:
http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=nl&answer;=55528

Magento Community
Magento Community