Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Overstappen op magento

e4you
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo,
Ik wil graag overstappen op magento omdat dit systeem mij wat uitgebreider lijkt dan wat ik momenteel gebruik (Oscommerce).
Het word waarschijnlijk een hele klus en ik ben al begonnen met de voorbereidingen. echter staat mijn huidige host het niet toe magento te draaien.

Ik zou graag antwoord willen hebben op de volgende vragen:

- Hoe is de localisatie ondersteuning in magento?
- Kan magento automatisch facturen aanmaken en zijn deze aan te passen?
- Welke host in nederland ondersteund magento en is niet al te duur (Ik heb ong 10-15 klanten per dag.).
- Theme ondersteuning (Ik heb al even gespeeld met magento connect maar krijg het niet voor elkaar om het classic theme te installeren.)
- Updaten hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

- Hoe is de localisatie ondersteuning in magento?

De ondersteuning is goed. Magento is in een groot aantal talen beschikbaar en de voor jou zeer waarschijnlijk meest relevante taalpakketten (Engels, Nederlands, Duits en Frans) worden goed onderhouden. Natuurlijk blijft er altijd ruimte voor verbetering, maar middels de .csv bestanden en de inline translation optie kun je Magento grotendeels naar eigen hand zetten. Vervolgens zijn er op lokaal niveau allerlei gratis / betaalde oplossingen beschikbaar om de BTW settings in te stellen, of verzendmethodes toe te voegen.

- Kan magento automatisch facturen aanmaken en zijn deze aan te passen?

Ja, deze facturen kunnen automatisch aangemaakt worden. De opmaak van de facturen kan ook aangepast worden, maar dit is niet eventjes 10 minuten werk. Gelukkig zijn er modules waarmee dat relatief eenvoudig kan. Op Magento Connect zul je ze al snel tegenkomen.

- Welke host in nederland ondersteund magento en is niet al te duur (Ik heb ong 10-15 klanten per dag.).

Er zijn tal van hosting providers die Magento ondersteunen. Een zoektocht op Google helpt je al snel op weg. Je kunt ook kijken hierboven, onder Partners > Partners Overview > Hosting Partners. Vergeet je OSCommerce hostingkosten… Dat was vroeger. Magento is als pakket veel uitgebreider, maar ook zwaarder dan OSCommerce. Aan de andere kant, als die paar tientjes per maand het probleem zijn, dan heeft het ook geen zin om een online shop in de lucht te brengen.

- Theme ondersteuning (Ik heb al even gespeeld met magento connect maar krijg het niet voor elkaar om het classic theme te installeren.)

Ah, downloaden betekent niet meteen dat het automatisch ook geinstalleerd is. In de backend kun je onder Systeem > Design een design koppelen aan je website. Heb je hier al gekeken? Overigens zul je een soortgelijk menu ook tegenkomen als je besluit om categorieen of producten te bewerken. Je hebt dus de mogelijkheid om een eigen design te koppelen aan een specifieke categorie of product.

- Updaten hoe gaat dit in zijn werk?

Dat is tricky. Laat voorop staan dat je eerst vooraf goed moet bedenken waarom je een update wilt doen. Een update installeren omwille van het feit dat er een update is, is bijvoorbeeld een verkeerde reden. Sowieso loont het goed de moeite om vooraf te kijken wat er veranderd is: Magento is een volwassen pakket, maar onder de noemer voortschrijdend inzicht worden er nog weleens wat zaken veranderd. In de upgrade van versie 1.3.x naar 1.4.x is bijvoorbeeld de hele template structuur veranderd, en gemiddeld doen we een dag over die migratie. Van versie 1.4.0.1 naar versie 1.4.1.0 updaten kun je ook bijvoorbeeld wel vergeten: de hele salestabel structuur zit weer anders in elkaar.

Laat je in dit soort gevallen goed voorlichten. Zeker als er gebruik gemaakt wordt van externe modules, moet je ook de werking hiervan allemaal testen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top