Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

PBS godkendt Magento-installation

Tillebeck
Jr. Member

Total Posts:  24

Hej

Der er nogle ting, der skal være i orden for at få en godkendelse fra PBS. Jeg håber, at I vil være med at at samle kravene i en tråd, og komme med fix til dem.

Jeg har allerede fÃ¥et hjælp til “terms and conditions” som var en indbygget del af Magento og et krav fra PBS.

Krav - ikke løst
1) Hvordan får man en liste over de bestilte produkter med på ordrebekræftelsen?
Den er med pÃ¥ faktura, men ikke pÃ¥ ordrebekræftelsen. Hvis man kopierer linien, som genererer denne liste fra fakturaen over i skabelonen for en ordrebekræftelse, sÃ¥ returnerer den ingenting… Er der én som har løst dette?
2) Ingen moms, når kunden er en europæisk virksomheder
Der er en afstemning her, om det bør blive implementeret: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/19712/ Ellers ser jeg kun, at løsningen er flere parallelle webshops, hvor forsiden er et “Vælg om du er:”
- EU-business
- DK + privat EU + resten af verden

Krav - løst
1) Godkendelse af Handelsbetingeler
Løsning er leveret af Anders Rasmussen og kan læses her: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/18356/

2) NÃ¥r priser er ekskl. moms
Hvis priser er ekskl. moms, så skal det enten stå ud for alle produkter at de er ekskl. moms. Ellers skal det stå én gang pr. side, at alle priser på siden er ekskl. moms. Det er ikke nok at skrive det på faktura, i købsbetingelserne eller kun skrive det på forsiden.
Jeg har lavet den lette løsning og indsat en stump kode pÃ¥ footeren (app/design/frontend/[webshop]/[store]/template/page/html/footer.phtml), som tager højde for sprog og ellers returnerer en “pris er ekskl. moms”.

3) Accepterede betalingskort
Det skal være opgivet pÃ¥ shoppen hvilke kort der kan betales med inden køb foretages. Det er vist ikke nok med ikoner af betalingskort, som ellers er meget brugt, navnet pÃ¥ kortet skal ogsÃ¥ med… jeg er ikke helt 100% pÃ¥ disse regler og vender tilbage nÃ¥r jeg ved mere. Se evt. første post her nedenfor af Thissel.

4) Ændre kr. til DKK i frontend.
I skrivende stund kan der ikke rettes via et interface. Det styres slet ikke af Magento, men af zend, som læser fra en xml-fil. Gør følgende:
a) editer: lib/Zend/Locale/Data/da.xml
b) find dette langt nede i filen

<currency type="DKK">
                <
displayName>Dansk krone</displayName>
                <
symbol>kr</symbol>
</
currency>
c) Ændre “kr” i symboltag’en til “DKK”
d) Gem fil
e) Slet cache - også selvom at cache er slået fra!
f) besøg siden og… tataaaa

--
Dette indlæg vil blive ændret i takt med, at I andre kommer med input og jeg ellers selv falder over mere. Giv’ gerne en hÃ¥nd med. PÃ¥ forhÃ¥nd tak.

Hilsen Anders

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Thissel
Sr. Member

Total Posts:  80

Hej Tillebeck

Rigtig god tråd du har fået startet her. Dette er jo nogle problemstillinger som alle skal igennem når det gælder en Magento-webshop sammen med dankortbetaling.

Min erfaring med PBS er, at de ikke har altid har helt styr på deres retningslinjer. Nogle gange beder de om at få det på en måde, andre gange på en anden.
Angående dit sidste punkt med kort-logoerne, så har jeg i tidernes løb fået flere forskellige svar på hvordan de skal præsenteres på siderne. Men generelt så plejer de at være tilfredse hvis at kortlogoerne figurerer på samtlige sider i fx headeren, samt med både navn og logo i handelsbetingelserne.

Magento Community
Magento Community

Tillebeck
Jr. Member

Total Posts:  24

Hej Thissel

Tak for det.
Ja, jeg har i hvert tilfælde fået brugt noget tid på det. Sådan er det jo, når man ikke tidligere har været en tur omkring pbs. Men det meste er da efterhånden blevet løst. Mangler lige den der liste med produkter på ordrebekræftelsen.

Hilsen Anders

Magento Community
Magento Community

huulbaek
Member

Total Posts:  60

Hejsa

Den standard ordrebekræftelse der er med, den viser da produkterne? Min gør i hvert fald. Nu mangler jeg så bare at få den slået fra, som indtil videre ikke er en nem opgave.

Men hvordan får men DKK til at stå foran beløbet som det bør?

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

Tak for info her.. Har tjekket den da.xml fil og indeholder allerede DKK. MEN MEN MEN der vises Kr i shoppen.. Såå er der et andet sted det kan være ændret?

Magento Community
Magento Community

jokro
Jr. Member

Total Posts:  7
Denmark

Jeg har ændret xml-filen, tømt cachen (flere gange), genstartet browseren, men der står stadig kr og ikke DKK? Nogen som kan hjælpe?

Se eksempel her: http://www.absskabe.dk/61-cm-badsaet.html

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

jokro - 06 August 2009 12:21 AM

Jeg har ændret xml-filen, tømt cachen (flere gange), genstartet browseren, men der står stadig kr og ikke DKK? Nogen som kan hjælpe?

Herfra står der godt nok DKK, så jeg går ud fra du har fået det til at spille grin

Magento Community
Magento Community

jokro
Jr. Member

Total Posts:  7
Denmark

powerhosting.dk - 06 August 2009 02:01 AM

jokro - 06 August 2009 12:21 AM

Herfra står der godt nok DKK, så jeg går ud fra du har fået det til at spille grin

Ja det virker da nu. Det tog åbenbart bare lige en lille halv time for siden at registrerer det..

Magento Community
Magento Community

velorbis
Jr. Member

Total Posts:  17

I have a problem to change “kr” to “DKK”.  I have followed the instructions above, but the shop does still show “kr”. I also changed the en.xml file and if I changed the local language to English, I got DKK in the shop.  This indicates to me that magento is picking up the “kr” value form somewhere else than the dk.xml file if I use Danish as the local language.

Any ideas?

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

rexus - 14 September 2009 02:48 AM

I have a problem to change “kr” to “DKK”.  I have followed the instructions above, but the shop does still show “kr”. I also changed the en.xml file and if I changed the local language to English, I got DKK in the shop.  This indicates to me that magento is picking up the “kr” value form somewhere else than the dk.xml file if I use Danish as the local language.

Any ideas?

Hi Rexus.

Have you tried flushing the cache ?

BR

Magento Community
Magento Community

velorbis
Jr. Member

Total Posts:  17

It took about 30 min before I could see the changes..really strange but it displays ok now.

Magento Community
Magento Community

Hucks
Sr. Member

Total Posts:  150

.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community