Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Factuur nummer in Creditnota PDF

EdVerm
Jr. Member

Total Posts:  25

Hallo,

Weer een spannende vraag.

Is het mogelijk om het factuurnummer in je creditnota te zetten zodat je gelijk weet bij welke factuur je creditnota hoord.

Ik heb de volgende code wel gevonden en deze in creditnota.php geplaats.

Hiermee krijg je de Order Datum

$page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Order Date') . Mage::helper('core')->formatDate($order->getCreatedAtStoreDate(), 'medium'false), 335610'UTF-8');

Hiermee krijg je het Order nummer

$page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Order#') . $order->getRealOrderId(), 335595'UTF-8');

Hiermee krijg je de Store ID

$page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Store#') . $order->getStoreId(), 335595'UTF-8');

Dus qua Order Info is het geen probleem maar als het om Factuur Info gaat wat belangreiker is dat is niet te vinden of ik zie het over het hoofd.

Maar het moet dus in creditnota.php gebeuren als dat kan.

Groetjes
Ed

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Whiteseven
Jr. Member

Total Posts:  19

Ik heb het niet getest, maar is dit niet de code die je zoekt?

$page->drawText(Mage::helper('sales')->__('Invoice # ') . $invoice->getIncrementId(), 35780'UTF-8');

Magento Community
Magento Community

EdVerm
Jr. Member

hallo bedankt vor je reactie maar dit is hem niet als je eenmaal een $invoice commando gebruik krijg altijd een script error.

Fatal error: Call to a member function getIncrementId() on a non-object in /var/www/shop/app/code/core/Mage/Sales/Model/Order/Pdf/Creditmemo.php on line 148
Of er moet nog meer in staan in mijn credit nota script maar tot nu toe nog geen resultaat gehad.

Magento Community
Magento Community

Whiteseven
Jr. Member

Total Posts:  19

Misschien is dit een oplossing, dan ben je meteen van alles af. http://www.magentocommerce.com/magento-connect/FOOMAN/extension/957/fooman_sameorderinvoicenumber. Dan heeft alles binnen één order het zelfde id.

Magento Community
Magento Community

EdVerm
Jr. Member

Hoi

Bedankt maar heb zelf ook al zo iets gevonden en heb ik contact mee gehad die zou er voor zorgen dat het factuur nr en echte factuur dat op de credit nota zou komen te staan. Dus wacht die even af want die heeft nog een ander extensie waar ik intresse in heb. Maar dat weet ik pas een dag dus van daar maar meschien komt er iemand met een oplossing. Het is toch van belang hier in de NL het is verplicht dat het er opstaat maar ja open source he geen ondersteuning van de makers beetje zonde van hun kant. Ik heb een gevoel dat dit forum alleen maar is opgericht voor hun zelf zodat ze nieuwe optie zien die ze in de pro en de enterprice ersie kunnen maken. Maar het blijft en erschrikkelijk mooie webshop wat een hoop kan en als je de juiste extensie’s koop kom je er ook wel. Maar nogmaals bedankt voor de moeite hoor to nog iemand de moeite neemt oor een oplossing.

Groetjes
Ed

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top