Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Import av MOMS-satser? 

Jonas Lagneryd
Member

Total Posts:  68

Hej!
Vi kommer att ha en internationell handel och därmed olika momssatser för Sverige, EU, utanför EU, privatperson, organisation.... Är det någon som känner till om det finns en fil att importera som innehåller alla dessa momssatser för varje fall? Vore bra att få inställningarna av momsskatten automatiserad med hjälp av en sådan fil.

Ha dä!
Jonas

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

Jonas Lagneryd - 02 October 2008 08:14 AM

Hej!
Vi kommer att ha en internationell handel och därmed olika momssatser för Sverige, EU, utanför EU, privatperson, organisation.... Är det någon som känner till om det finns en fil att importera som innehåller alla dessa momssatser för varje fall? Vore bra att få inställningarna av momsskatten automatiserad med hjälp av en sådan fil.

Ha dä!
Jonas

Hej Jonas!

Jag förstod inte direkt vad du menar med “internationell handel”, men om du syftar pÃ¥ att ni säljer vidare utÃ¥t frÃ¥n Sverige sÃ¥ finns det en enkel lösning till det, annars kan det bli knepigt eftersom de olika länderna i EU har sÃ¥ varierande momssatser att man blir nästan knäpp varje gÃ¥ng man besöker vardera lands e-butik. Tyskland ligger sÃ¥ lÃ¥gt som 12%, det vet jag, men när det gäller övriga länder sÃ¥ har jag knappt nÃ¥gon koll pÃ¥ dessa längre. Irland, om jag minns rätt, borde ligga pÃ¥ nÃ¥gonstans runt 18% osv osv..
Så om du söker efter en modul så får du faktiskt be grabbarna grus (Magento & Co) jobba på med det, för jag tvivlar på att du hittar något under det svenska forumet.

Men alltså, om du säljer från Sverige och ut till de olika länderna så räcker det med endast 25% moms, det som vi har här i Sverige dvs. Dock föredrar jag att du tillägger 15-20% vinst först på varan innan du lägger till en moms på det, om din e-butik fungerar som en återförsäljare alltså, annars är det ingen idé att ens sälja något.

Mvh,
Miska

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top