Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Inkoopprijzen invoeren bij product -> bruto marge berekenen

woutergm
Jr. Member

Total Posts:  2

Hallo allemaal,

Heb al een tijdje een Magento webshop, en vroeg me het volgende af:

Is het mogelijk om bij het onderdeel prijzen bij product naast de verkoopprijs ook de inkoopprijs in te vullen met als doel zo de bruto marge te kunnen berekenen? Er is een veld ‘Cost’ vind nergens terug waar dit zichtbaar zou zijn bij verkopen.

De bedoeling is eigenlijk om dan via ‘verkooprapporten’ direct inzicht te krijgen in de omzet, inkoop en verkoopprijzen en dus de bruto marge voor 1 maand in 1 oogopslag te zien.

Ik hoor het graag!

Dank.

Wouter

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

koendenhollander
Jr. Member

Total Posts:  1

Wouter, ik heb dezelfde vraag, maar nog niet het antwoord gevonden… jij inmiddels wel?
gr koen

Magento Community
Magento Community

zaboe
Jr. Member

Total Posts:  1
Hasselt, Belgium

Hallo,
Als je via “Rapporten” > “Verkopen” > “Verkopen” gaat kan je deze zien.
Je moet uiteraard wel eerst een rapport genereren.
Ik dacht dat de 3de kolom “profit” genaamd is…

Ik heb momenteel ook 2 niet voltooide bestellingen, hierbij staat de profit ook op 0.
Dus ik denk dat je enkel de profit ziet van de bestellingen die volledig afgehandeld zijn.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top