Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

.com emailadres bij bestellen lukt niet! 

fourroses
Sr. Member

Total Posts:  125

Ik heb een maffe bug, wanneer ik op mijn bestelpagina een .com adres invoer bij de bestelstappen pagina (tab 2 betaalgegevens), dan gaat ie niet naar de volgende stap, zet ik er .nl of .be neer dan lukt het wel! bij bv .fgfgf dan zegt ie dat het geen geldig emailadres is.

Met een .com adres kan er dus niet besteld worden....  Help

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Dat is allemaal JavaScript in die fase dus met FireFox en Firebug ingesteld op “Break on Next” vlak voordat je op Continue drukt, dan krijg je als het goed is direct de JS functie te zien die het moeilijk heeft met de .com email adres.

Welke Mage versie is dit trouwens?

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

1.3.2.2 heb ik geloof ik, hmm ik zal het ff checken als het me lukt.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Ik denk dat hier ergens de fout in staat:

root/ js/prototype/validation.js

['validate-email''Please enter a valid email address. For example johndoe@domain.com.', function (v{

//return Validation.get('IsEmpty').test(v) || /\w{1,}[@][\w\-]{1,}([.]([\w\-]{1,})){1,3}$/.test(v)
                //return Validation.get('IsEmpty').test(v) || /^[\!\#$%\*/?|\^\{\}`~&\'\+\-=_a-z0-9][\!\#$%\*/?|\^\{\}`~&\'\+\-=_a-z0-9\.]{1,30}[\!\#$%\*/?|\^\{\}`~&\'\+\-=_a-z0-9]@([a-z0-9_-]{1,30}\.){1,5}[a-z]{2,4}$/i.test(v)

return Validation.get('IsEmpty').test(v) || /^[a-z0-9,!\#\$%&'\*\+/=\?\^_`\{\|}~-]+(\.[a-z0-9,!#\$%&'\*\+/=\?\^_`\{\|}~-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*\.([a-z]{2,})/i.test(v)

}],

['validate-emailSender''Please use only letters (a-z or A-Z), numbers (0-9) , underscore(_) or spaces in this field.', function (v{

return Validation.get('IsEmpty').test(v) ||  /^[a-zA-Z0-9_\s]+$/.test(v)

}],

Dit staat er in de bron:

<label for="billing:email">E-mailadres <span class="required">*</span></label><br />
<
input type="text" name="billing[email]" id="billing:email" value="" title="E-mailadres" class="input-text validate-email required-entry" />

Weet je misschien wat er fout gaat? Firebug ben ik nog niet zo handig in.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Heeft er iemand enig idee hoe dit kan oplossen? Misschien een stuk code van een nieuwere mage plakken?

Magento Community
Magento Community

Whiteseven
Jr. Member

Total Posts:  19

Probeer deze code eens.

['validate-email''Please enter a valid email address. For example johndoe@domain.com.', function (v{

//return Validation.get('IsEmpty').test(v) || /\w{1,}[@][\w\-]{1,}([.]([\w\-]{1,})){1,3}$/.test(v)
                //return Validation.get('IsEmpty').test(v) || /^[\!\#$%\*/?|\^\{\}`~&\'\+\-=_a-z0-9][\!\#$%\*/?|\^\{\}`~&\'\+\-=_a-z0-9\.]{1,30}[\!\#$%\*/?|\^\{\}`~&\'\+\-=_a-z0-9]@([a-z0-9_-]{1,30}\.){1,5}[a-z]{2,4}$/i.test(v)

return Validation.get('IsEmpty').test(v) || /^[a-z0-9,!\#\$%&'\*\+\/=\?\^_`\{\|\}~-]+(\.[a-z0-9,!\#\$%&'\*\+\/=\?\^_`\{\|\}~-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*\.([a-z]{2,})/i.test(v)

}],

['validate-emailSender''Please use only visible characters and spaces.', function (v{

return Validation.get('IsEmpty').test(v) ||  /^[\S ]+$/.test(v)

}],

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Helaas werkt dit ook niet :(

Hier staat de website: http://tinyurl.com/342t28o

Op het moment van .nl van de .com maken gaat hij wel naar de volgende stap.
Bij het gebruiken van bijvoorbeeld .xx of .rr krijg ik wel een melding dat ik een ongeldig emailadres gebruik.

Heeft het dan misschien te maken dat er alleen uit Nederland en België besteld kan worden?
Ik zie verder geen mensen die er ook problemen mee hebben.

Magento Community
Magento Community

Whiteseven
Jr. Member

.biz doet het trouwens ook niet. Terwijl dat bij mijn Magento winkel wel werkt.

Bij het aanmaken van een account krijg ik ook een error

Fatal error: Function __autoload(b514i6_xp_2pia3m5o191rxqn3threw an exception of type 'Exception' in /home/fietsenout/domains/fietsenoutlet.nl/public_html/lib/Zend/Validate/Hostname.php  on line 420
Volgens mij is dat ook zo’n validatie bestand, dus het zou me niet verbazen als daar iets niet goed in staat.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Bedank voor je antwoord nog trouwens, ik ben er nog niet helemaal uit.

Hoop dat het aan dat bestand ligt, op lijn 420 staat een afsluitteken en zie niks raars. Ik heb mijn hostname.php in een zip geplaatst.
Wellicht dat je het kunt vergelijken met de jouwe, ik zag wel dat er lijn 429 een fout staat of dat is expres gedaan. /* ipv */ maar verder zie ik niks raars en na dat ik dat had gecorrigeerd ging het nog steeds niet goed.

fietsenoutlet.nl/Hostname.zip

Alle hulp is zeer welkom.

Magento Community
Magento Community

Whiteseven
Jr. Member

Mijn file ziet er zo op het oog hetzelfde uit. Heb hem voor het gemak maar even bijgesloten. whiteseven.nl/Hostname.rar

Als ik jou was, zou ik even een tweede installatie doen van je Magento pakket en daar de validatie bestanden uithalen en in je originele winkel overschrijven. Natuurlijk wel na het maken van een backup.

Zo te zien ben je niet de enige met die problemen: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/46021/
Daar staan ook nog wat tips, wellicht heb je er wat aan.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

Bedankt man, hoop dat ik het kan oplossen.
Tja de bestanden had ik niet aangepast dus is echt een bug in magento.

Magento Community
Magento Community

fourroses
Sr. Member

lib / Zend/Validate/Hostname/Com.php

dat bestand verwijderen was de oplossing…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top