Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Image store view

Jos van Eijsden
Jr. Member

Total Posts:  4

Voor een webshop ben ik een behoorlijk aantal producten aan het invoeren, we zitten inmiddels op 30.000+ producten. Nu heb ik een query geschreven die voor elke artikel een afbeelding toevoegd. Tot zover gaat alles goed, als ik bij de producten ga kijken staat de afbeelding er netjes. Op de frontpage is hij niet te zien omdat de radiobuttons niet gezet zijn voor de thumnail, small image en base image.

Ik heb in de DB gezocht waar dit zit, maar kan dit niet herleiden.

Weet iemand waar de waardes gezet worden.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Heb ff gepluisd en het lijkt op catalog_product_entity_varchar

Als ik op een unieke JPEG zoek in de gehele DB dan krijg ik 3 resultaten. 2 in bovengenoemde table en een in catalog_product_entity_media_gallery

Gezien het feit dat dat plaatje bij mij “Small Image” is alsmede “Thumbnail”, lijkt het dus 2 x true voor die waardes.

value_id = Auto increment nummer
entity_type_id = allebei 4
attribute_id = bij mij 71 en 72
store_id = bij allebei 0
entity_id = bij allebei 90
value = /n/a/naamvanplaatje.jpg

Kijk ik vervolgens bij catalog_product_entity entity_id 90 dan kom ik bij de SKU van het betreffende product plus info als categorien.

Trace ik het verer terug naar eav_attribute dan is het bij attribute_id 71 en 72 inderdaad small_image en thumbnail, 70 is image voor de Base Image.

M.a.w. vind eerst je product ID, bijv in de URL edit/id/90/key/etc duidt op 90. De rest wijst op zich.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top