Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problem med min CMS - home sida…

David_gbg
Member

Total Posts:  40

Har lite problem med min shop: http://www.fixtee.com

Problemen började när jag ville ändra CMS home för att få en mer personlig startsida på butiken. Jobbade på den igår och den verkade funka fint hemma men när jag kom till jobbet idag så funkade den inte alls. Istället för CMS home så kommer jag in på felsidan: “Whoops, our bad...”

CMS home ligger här: http://www.fixtee.com/home?___store=default

NÃ¥gon som har förslag pÃ¥ hur jag ska lösa detta? Var inne och fixade lite i konfigurationen för butiken men tror inte att jag ställde om nÃ¥got som kan orsaka problemen. Fast jag vet inte säkert…

Mvh David

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Du verkar redan ha löst det.

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

Total Posts:  15

Jag hade inga problem med att få upp home-sidan på din adress. har du löst det redan?
eller har du missat att tömma cachen kanske?

däremot hittade jag en del stavfel, så korrektur-läs sidan igen =)

vad har du för betallösningar? kan vara intressant att veta.

//MnM

Magento Community
Magento Community

David_gbg
Member

Total Posts:  40

Yes, jag fick det att funka postade i en annan del av forumet ocksÃ¥…

Japp ska läsa igenom det lite senare… just nu är prio pÃ¥ att fÃ¥ allt att funka som det ska.

Ang. betallösningar så lutar det mot paypal eftersom jag inte känner till något fungerande alternativ....
NÃ¥gon kanske kan tipsa.

Magento Community
Magento Community

bjorkudden
Jr. Member

Total Posts:  2

http://www.hackntrade.se/ har tydligen utvecklat en betalmodul för Payer.

/Henrik

Magento Community
Magento Community

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

David_gbg - 23 September 2008 08:01 AM

Japp ska läsa igenom det lite senare… just nu är prio pÃ¥ att fÃ¥ allt att funka som det ska.

Ang. betallösningar så lutar det mot paypal eftersom jag inte känner till något fungerande alternativ....
NÃ¥gon kanske kan tipsa.

Hej David!

Betallösningar, ja du… Själv har jag möte med Kreditor AB nästa onsdag och veckan därpÃ¥ med min bank, Swedbank AB, för att kunna använda bÃ¥de Fakturera Mig! och VISA/Mastercard betalningar över internet.

Tycker du borde ta och prata med din bank angående betallösningar och boka inför ett möte med banken för att få mer hjälp med detta.
Vad som beträffar Kreditor AB’s Fakturera Mig!-tjänst sÃ¥ räcker det att du kontaktar dem via deras hemsida, http://www.kreditor.se , eller ringer dem pÃ¥ 08-120 120 00 för mera information/hjälp om hur du gÃ¥r tillväga med det hela.

PayPal och PayaNova osv är inte så säkra som man tror och då får man inte heller den korrekta uppgiften om personen som köper varan från en, om man jämför med t.ex Kreditors tjänst där alla uppgifter tas från Skattemyndigheten om personen (kunden) i fråga.

Lycka till!

Mvh,
Miska

Magento Community
Magento Community

MnM Thörnblad
Jr. Member

Total Posts:  15

Miska - 11 October 2008 07:59 AM

NÃ¥gon kanske kan tipsa.

Hej David!

Betallösningar, ja du… Själv har jag möte med Kreditor AB nästa onsdag och veckan därpÃ¥ med min bank, Swedbank AB, för att kunna använda bÃ¥de Fakturera Mig! och VISA/Mastercard betalningar över internet.

Tycker du borde ta och prata med din bank angående betallösningar och boka inför ett möte med banken för att få mer hjälp med detta.
Vad som beträffar Kreditor AB’s Fakturera Mig!-tjänst sÃ¥ räcker det att du kontaktar dem via deras hemsida, http://www.kreditor.se , eller ringer dem pÃ¥ 08-120 120 00 för mera information/hjälp om hur du gÃ¥r tillväga med det hela.

PayPal och PayaNova osv är inte så säkra som man tror och då får man inte heller den korrekta uppgiften om personen som köper varan från en, om man jämför med t.ex Kreditors tjänst där alla uppgifter tas från Skattemyndigheten om personen (kunden) i fråga.

Lycka till!

Mvh,
Miska

Finns det några färdiga moduler för kreditors tjänster då, eller har du tänkt att göra dessa själv efter ditt möte med dem?
Det borde ju ligga i Kreditors intresse att tillverka en, så att de får fler kunder.

Magento Community
Magento Community

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

MnM Thörnblad - 13 October 2008 04:20 AM

Miska - 11 October 2008 07:59 AM

NÃ¥gon kanske kan tipsa.

Hej David!

Lycka till!

Mvh,
Miska

Finns det några färdiga moduler för kreditors tjänster då, eller har du tänkt att göra dessa själv efter ditt möte med dem?
Det borde ju ligga i Kreditors intresse att tillverka en, så att de får fler kunder.

Enligt Kreditor själva så har de färdiga moduler för alla eCommerce program, så det bör inte vara några svårigheter.
Annars, om det inte finns, så får jag väl knåpa ihop en. Är väl inte så svårt att göra något när man har en tutorial här på Magento att följa efter redan och sen sätta in de rätta värden. smile

Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

http://kreditor.se/teknik-och-support/fardiga-moduler-for-e-handelssystem/index.php

Dom har fyra stycken, absolut inte till allt.. Den där säljaren du har kontakt med ljuger, sen bör du läsa http://www.webmasternetwork.se/f8t31369.html

Magento Community
Magento Community

andreas.mattisson
Jr. Member

Total Posts:  7

Aj då, det ser ju inte alls bra ut med Kreditor. Tänkte först att det var huvudsättet jag skulle använda mig för betalning. Får kolla på en alternativ lösning nu.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top