Magento Forum

Page 2 of 5
Nederlandse magento hosting

Henk2001
Jr. Member

Total Posts:  14

smile

Ik betaal 4 euro in de maand, onbeperkt data, 25 mysql databases, 4000 mb opslag SSH ( een hekel puntje bij shared hosting ).
opstarten 6,- en url 9.95

En ik heb nog geen problemen ondervonden.

Linkik

HEnk

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

voor shared hosting is dat een hele snelle site. Bij wie is dat als ik vragen mag?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

webcreators.nl / 1eurohosting.nl lijkt me, aan de nameservers te zien. Waar de webmaster op een of andere maniet bij lijkt te horen: http://www.linkik.com/hosting-magento.html

Inderdaad niet slechte snelheid, ik betaal 100 keer zo veel en mag er daarvoor 2-4 seconden laadtijd vanaf trekken smile

Je winkelwagen is wel erg langzaam trouwens en zoeken vanuit de cart duurt eeuwen. Maar de catalog zelf is prima te doen, zeker voor dat geld.

Als het een VPS is is het misschien wel een economische optie om eens wat slave DBs mee te hosten.

Magento Community
Magento Community

Henk2001
Jr. Member

@ JT, ik hoor niet bij 1eurohosting ik had het even op mijn site gezet voor meer info, wil hier geen reclame maken.

Zoeken heb ik geen problemen mee, vanuit welke pagina bedoel je ?

Mag ik vragen JT waar jou site draait ?

HEnk

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Ik heb dedicated servers bij UKFast en Rackspace (zit in de UK). Mocht het allemaal zo snel door groeien als ik hoop zal ik een MySQL cluster nodig hebben met het liefst wat betaalbare VPSen. Vandaar dat ik een oogje in het zeil hou kwa hosting deals.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Wat ik begrepen heb van VPSen is dat het niet echt veel sneller is dan shared hosting of in ieder geval smei-shared. Je hebt immers 1 server die onderverdeeld is in hokjes VPS.

Zoeken ging op de site van Henk bij mij wel redelijk snel en het toevoegen van items aan het mandje ook. Misschien een tijdelijk hikje?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Ging nu net een stuk constanter en sneller dus idd mogelijk druk tussen hier en daar of die server was ff druk. Iig nog steeds onder de indruk van prijs-snelheid verhouding! Vraag me af of het op lange termijn zo blijft of dat het misschien toevallig mazzel is, dat er nog geen andere accounts op die shared server zitten. Weet niet precies hoe dat gaat maar verbaas me er wel een beetje over en mijn rekening lijkt nu ineens wel heel absurd :rolleyes:

Voor mijn eventuele cluster is zo’n shared host met SSH of idd een VPS (wat meer invloed op besturingssysteem) met een snelle response time wel interessant. Ik zou bijvoorbeeld een 4 Euro per maand deal in NL erbij kunnen, nog ergens een 10 euro per maand pakketje en ergens een VPS die ook als back-up of image-host kan fungeren. Als je puur MySQL read queries naar zo’n server slingert kan het best gaan op een goedkopere deal omdat het over weinig data gaat en op een port waar niet veel firewall actie is. Voor relatief cheap kun je dan mooi de load een beetje spreiden.

Magento Community
Magento Community

Henk2001
Jr. Member

@PT wat is het url van je site ?

Ik wil het verschil wel eens zien.

Henk

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Het is inderdaad bizar snel. Ik zit het net te testen met http://tools.pingdom.com/ totale laadtijd komt daarmee op 8.6 seconden ik zit zelf op 7 seconden voor vijf keer zo veel. Inderdaad eens in de gaten houden of het constant is of dat het na verloop van tijd minder wordt.

JT
Heb je ergens informatie hoe zo’n cluster kan worden opgezet? Heb ik ook wel oren naar.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Magento heeft support voor multi DB setup, zie de config.xml

Je moet alleen MySQL zelf opzetten zodat je hoofd DB voor writes wordt gebruikt en je andere voor reads. Zijn aardig wat tutorials over:

http://www.howtoforge.com/mysql_database_replication
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication-howto.html

Als je die servers voor de slaves alleen voor MySQL gebruikt, kun je het dermate optimaliseren dat het nog weer sneller wordt. Een server die zowel files als PHP als MySQL doet moet anders ingesteld dan eentje die alleen MySQL doet. De eerste maakt compromissen om ze alle 3 hun gang te kunnen laten gaan.

Je kunt dan de slave servers pingen en als er een wegvalt, automatisch de config.xml aanpassen bijvoorbeeld.

Mijn shops zijn nog niet live, nog een weekje! De server moet ook aardig wat emails verwerken en dat gaat helaas ten koste van de web server prestaties maar voordat ik de URLs post ga ik er eerst alles aan doen dat ze niet langzamer zijn dan de jouwe :D

Magento Community
Magento Community

Henk2001
Jr. Member

Zo bedoel ik het natuurlijk niet smile ,

@ Gui thx voor de link, ik heb gelijk wat foutjes eruit gehaald ( images ) hij staat nu op 6.4 sec ..smile

btw ik heb nog niet Fooman speedster geinstalleerd.

HEnk

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

linkik is idd een snelle site maar komt misschien ook omdat het gebruikte template heel basic is, zie geen achtergrond jpg’s of zo. éénvoudige template kan had ik gelezen ook al veel verschil maken.

Heb nu magento op een vps staan, eerste de demo shop. 1 gb geheugen, xeon 1.8 ghz waarvan ik er 1 kan gebruike. snelle scsi 10.000 toeren hdd, maar de snelheid ik nog niet echt super.

Het komt bij magento eigenlijk aan op tweaks van cache en instellingen. Genoeg gelezen in verschillende forums over hoe langzaam het bij sommigen is zelfs op dedicated. Maar ook aanbieders die het toch snel weten te krijgen. www.rachspeed.de heeft een snelle demo winkel en ook www.phoenix-hosting.de (cluster) is goed snel.

Denk wel dat snelheid heel belangrijk is voor kopers. Duurt het te lang dan zul je altijd klanten hebben die afhaken. Terugkomend op de snelheid.

Heb nu zendoptimizer samen met xcach draaien dat maakt het al iets sneller. php als fastcgi staat nog op het programma.
de var dir met cache daarin zou ook volgens magento in ramdisk kunnen draaien.

Er is ook nog veel te winnen met het optimaliseren van mysql instellingen, vooral met cache.
Last ook een artikel over litespeed webserver die nog veel sneller moet zijn. Demopakket ben ik aan het testen maar dat hangt ook weer samen met andere instellen zoals mysql.

Wat betreft de testmethodes van snelheid. Ik hou niet van 1 pagina te testen dat is te beperkt. Normaal in een demoshop, selecteer ik 1 artikel, voeg 10 stuks toe, dan nog 4 stuks en aan het einde haal ik ze weer uit het mandje. Stopwatch er bij en op die manier krijg je een redelijke indruk hoe snel de site is. En ja er zijn grote verschillen.

Het probleem met shared hosting is dat je nooit weet of je site zo snel zal blijven als er meer shops op gaan draaien. Dat ligt helemaal aan de provider. Ook demoshops bij sommige aanbieders zijn heel snel maar ja wie weet draaien ze wel op een dedicated of weinig belaste server.

Van de 2 bovengenoemde duitse aanbieders was ik qua snelheid wel onder de indruk op zich.

Magento Community
Magento Community

Henk2001
Jr. Member

@Bobmats, ik hoop dat het een hobby van je is! als je zoveel dingen gaat uithalen om Magento snel te kunnen laten draaien dan kan je je beter ergens anders op focussen ( het script van Magento ) maar dat is mijn mening.

En ligt het wel aan de servers ? of is het misschien het script.........

HEnk
btw, er zit wel een achtergrond afbeelding in linkik.com smile

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

Hank, ik leg idd veel de nadruk op snelheid omdat ik juist veel verschillen in snelheid zie met een magento shop. Kijk hier rond op het forum en zie hoe veel mensen er klagen over snelheid, ja zelfs die met een dedicated server. Anderen laten zien dat het ook snel kan werken met de juiste instellingen op je server, cache en dergelijke. alleen is er niet echt een duidelijke handleiding hoe ze het dan zo snel gekregen hebben, hier en daar wat info maar niet echt iets waarmee je hup 1 2 3 de boel echt sneller kan krijgen.

Ik denk dat snelheid van een shop juist heel erg belangrijk is aangezien jou klanten verwachten dat het snel gaat. Als het allemaal te lang duurt verlies je daardoor gewoon klanten.

Magento Community
Magento Community

delsea
Member

Total Posts:  67
The Hague, Holland

Ik heb mijn magento sites gehost bij een hoster die naast de hosting ook de technische ondersteuning doet, aangezien ik geen php wizzard ben en ook niet geheel van gisteren is dat voor mij een ideale oplossing. Ik betaal er wel voor, maar ik weet wel dat ik bijna 24/7 per dag (ook in het weekend) ondersteuning heb bij calamiteiten en dat scheelt een hoop in stress als onderdelen niet werken of dat het ineens fout mocht lopen technisch.

Mocht iemand interesse hebben in welk bedrijf dit is kan er altijd een private message worden gestuurd. (nee ik ben niet werkzaam bij dit bedrijf) wel een tevreden klant.

Met vriendelijke groet,

Vanessa

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 2 of 5