Magento Forum

Page 1 of 5
Nederlandse magento hosting

jroodnat
Jr. Member

Total Posts:  15

Hallo,

Ik ben aan het onderzoeken hoe ik Magento qua hosting zal inrichten. Mijn development omgeving draait op een VPS van Slicehost. Werkt erg goed en niet duur.

Maar ik wil ook kijken voor een andere oplossing zodat ik het system admin deel niet zelf hoef te doen. Nu zijn er genoeg US-based hosting bedrijven die goede Magento pakketten aanbieden en ook ervaring hebben met Magento.

Wie heeft er ervaring met NL hosting bedrijven qua magento hosting en wat zijn die ervaringen ?

mvg

Jeroen

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Inline Media
Moderator

Total Posts:  130
The Netherlands

Zie partner pagina voor Nederlandse Hosting bedrijven. Verder mag er namelijk geen reclame gemaakt worden in het forum.

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

Total Posts:  122
The Netherlands - Breda

http://www.magentocommerce.com/partners/find/?country=69&level;=25 wink

Magento Community
Magento Community

jroodnat
Jr. Member

Total Posts:  15

ik vraag niet om reclame maar om ervaringen, goed en slecht. De lijst met NL magento partners ken ik maar ik vind ze allemaal niet uitblinken in duidelijkheid en eenvoud in pricing. De US magento partners zijn daar een stuk beter in.

Ik zie geen enkel probleem als mensen hun ervaringen delen over hosting partners tenzij de moderaters zelf hosting bedrijven zijn en ze bang zijn voor de reacties wink

mvg

Jeroen

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Wij zijn zelf idd ook Hosting bedrijven en mogen dus geen reclame maken, er zullen ook nog niet echt veel hosters zijn die echt ervaringen kunnen laten zien.

Magento Community
Magento Community

bisk
Member

Total Posts:  35
Les Pays-Bas

Ik heb een managed vps pakket bij een Nederlandse aanbieder, overigens niet een specifieke Magento hoster. Als je naar Magento hosting zoekt in Nederland, dan krijg je meestal shared hosting aanbieders en dat is niet een hosting platform waarop Magento echt lekker vlot draait. Althans dat is mijn ervaring, na enkele getest te hebben.

Magento Community
Magento Community

ActusMedia
Member

Total Posts:  46
Netherlands, Enschede

Magento hosters overzicht @

http://www.magentocommerce.com/wiki/general/magento-web-hosting

Magento Community
Magento Community

Magento4me
Member

Total Posts:  39
Amsterdam, The Netherlands

ActusMedia - 17 December 2008 09:26 AM

Magento hosters overzicht @

http://www.magentocommerce.com/wiki/general/magento-web-hosting

Actus Media staat uiteraard ook in deze lijst, maar jullie vragen naast de iDEAL koppeling (€ 125,-) ook eenmalige setup- en configuratiekosten, namelijk € 125,- voor Magento. Dit terwijl de tekst “The list below represents web hosting providers that are willing to install Magento for FREE for their clients.” bovenaan de pagina staat. Correct me if I’m wrong, maar ik vind het een beetje misleidend.

PS. ik heb overigens nog niet gekeken naar de andere bedrijven die in de lijst staan.

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

Total Posts:  30

ik ben ook bezig te kijken naar juiste hosting. Heb nu als proef op een shared hosting pakket in de usa draaine, niet geoptimaliseerd voor magento en dat merk je. Is dus vrij langzaam.

In het algemeen is er veel prijsverschil, van goedkoop tot duur. Wat ik van een hoster graag wil weten is wat er achter zit, hebben ze zelf de servers staan, onderhouden ze die of kopen ze gewoon ergens anders iets in. Hoeveel klanten draaien er per server enz. De nederlandse aanbieders zijn over het algemeen heel onduidelijk in hun aanbiedingen. Bij de meeste zie je niet eens prijzen maar moet je bellen of mailen. Een andere aanbieder heeft wel prijzen maar hostingpakketje met 100 mb lijkt me niet meer van de tijd. Enige beetje duidelijke is w3hosting die ook geen setupkosten kennen. Setupkosten van 100 euro zijn eigenlijk ook niet van deze tijd waarin je het via een scriptje op de server krijgt.
Dan demo sites die ik ook maar weinig zie. Toch leuk om snelheid te vergelijken. Wat ik sowieso mis is een demo site met 500 of zeg 200 artikelen om eens te kijken hoe die op een normaal hostingpakketje draait.

Ben er zelf nog niet uit maar heb wel bijv even naar duitsland gekeken, staat ook in de magento lijst. Rackspeed.de ziet er leuk uit en snelle site, ook snelle demosite, maar prijzen zouden beter kunnen, d.w.z misschien wat meer dataverkeer.

Wat betreft USA. daar kun je wel leuke hosting vinden maar ik vraag me af of een site in de usa niet te langzaam te benaderen is van uit europa, of specifiek nederland. Heb wat sites bezocht en die waren toch vrij langzaam ondanks dat ze door een mageto host waren opgevoerd als referentie. Dus toch maar hosting dichter bij huis.

Ben nu aan het kijken naar w3hosting, misschien binnenkort eens 30 dagen op proef om te zien hoe het draait. Het eerste contact was heel positief, netjes te woord gestaan en duidelijke prijzen en groeimogelijkheden naar virtual of dedicated. Heb ook het idee dat het geen te groot bedrijf is dus je nog een persoonlijke aanspreekpartner hebt.

Nog een antwoord op dit:

Wij zijn zelf idd ook Hosting bedrijven en mogen dus geen reclame maken, er zullen ook nog niet echt veel hosters zijn die echt ervaringen kunnen laten zien

Grappig ik zie bij Berry toch echt duidelijk een link naar zijn site en dat hij aan hosting doet. Daarnaast bij Actusmedia ook een leuke text met een aanbieding voor magento hosting. Dus reclame maken mag schijnbaar toch als ik goed kijk wink

Actus Media staat uiteraard ook in deze lijst, maar jullie vragen naast de iDEAL koppeling (€ 125,-) ook eenmalige setup- en configuratiekosten, namelijk € 125,- voor Magento. Dit terwijl de tekst “The list below represents web hosting providers that are willing to install Magento for FREE for their clients.” bovenaan de pagina staat. Correct me if I’m wrong, maar ik vind het een beetje misleidend.

Idd hier klopt iets niet lijkt me. Daarnaast is het leuk dat actus een aanbieding heeft voor 25 euro maar het is nogal vaag. Er staat mooi een dedicated magento server. Dat wil niet veel zeggen, je deelt de server met x andere shared hosting magento klanten. De grote vraag is met hoeveel. Daarnaast 25 euro, voor wat , hoewel gb datatransfer, hoeveel schijfruimte, controle panel enz.

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Total Posts:  22

Beste Bobmats,

Zou je misschien je ervaringen met w3hosting willen delen, als je een proefabonnement hebt draaien? Misschien een url van de shop om zelf ook even te kunnen testen hoe snel deze draait op hun servers.

Ben benieuwd naar hun prijs kwaliteit verhouding.

Groeten.

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

snorrr - 27 December 2008 07:36 AM

Beste Bobmats,

Zou je misschien je ervaringen met w3hosting willen delen, als je een proefabonnement hebt draaien? Misschien een url van de shop om zelf ook even te kunnen testen hoe snel deze draait op hun servers.

Ben benieuwd naar hun prijs kwaliteit verhouding.

Groeten.

Ben er vandaag mee bezig, heb het geinstaleerd maar heb een probleem met magento connect die wil niet werken omdat de permissions niet goed staan. Schijnbaar moet ik die voor alle directories op 777 zetten wil het werken.

Op een amerikaanse (trage) server heb ik het ook geinstaleerd en die werkt schijnbaar met suphp/suexec waardoor de permissions geen probleem zijn en deze gewoon op 755 kunnen blijven staan. w3hosting heb ik hierover een mail gestuurd en wacht op antwoord.

Het pakket werkt met directadmin en ik mis daar in bijv installatron om automatisch software te installeren ook daar heb ik een mail voor gestuurd.

Tot nu toe heb ik alleen de backend getest en die liep vrij snel. Volgende week zal ik proberen de demo store er op te zetten en kijken wat het doet.

Het suphp verhaal met permissions is wel belangrijk omdat ik niet alle directories op 777 wil zetten

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Bedankt voor deze uitgebreide update alvast.

Hopelijk ben je bereid om ons ook nadat je klaar bent met testen de snelheid te ervaren van in ieder geval de frontend.

Magento Community
Magento Community

bobmats
Jr. Member

snorrr - 28 December 2008 12:59 PM

Bedankt voor deze uitgebreide update alvast.

Hopelijk ben je bereid om ons ook nadat je klaar bent met testen de snelheid te ervaren van in ieder geval de frontend.

kijk eens op www.designmat.info/magento daar staat de demo site. Werkt nog niet echt lekker, de plaatjes krijg ik nog niet maar kan mijn eigen fout zijn.

Ik heb ook de fooman speedster extensie draaien (zie magento connect) die zou de boel een stuk sneller moeten maken. Over het algemeen ben ik tevreden met de snelheid.

Om te testen kies ik vaak 1 product, 10 stuk, toevoegen aan mandje en dan van die pagina weer 1 products, weer 10 stuks en dan in totaal 4 producten. Zo test ik de verschillende demo stores en deze is nu redelijk snel. d.w.z voor een shared hosting loopt het lekker.

Ik heb ook goed contact gehad met Desmond van w3hosting en een aantal voorstellen gedaan om de server sneller te maken. Ze hebben hier ook een speciale server voor gebruikt waar ze wat tweaks aan hebben doorgevoerd. De meeste van die tweaks zijn ook hier op het forum te vinden en sommige andere hosting providers geven ook wat voorbeelden zoals deze:

http://www.crucialwebhost.com/blog/improving-magento-speed-and-performance-with-mysql-query-cache/

Daarnaast even zoeken via google helpt ook. De speedster extensie kun je zelf éénvoudig toevoegen en hij schijnt echt goed te werken. http://www.magentocommerce.com/extension/457/fooman-speedster

Maar goed de demosite heeft niet super veel producten dus moet ik even afwachten hoe het gaat lopen als ik mijn shop ga bouwen en er straks misschien een 500 tot 1000 producten instaan.

Zoals hierboven al geschreven is mijn mening dat de meeste nederlandse hosters nogal vaag zijn met hun aanbiedingen of gewoon extreem duur. Vele roepen ook magento hosting zonder echt wijzigingen te hebben aagebracht om de snelheid te verhogen. Je kan op zijn minst toch verwachten dat men wat meer openheid geeft over wat dan wel zo speciaal is aan de magento hosting en welke tweaks men gebruikt heeft.

In jan wil ik de site verder laten bouwen. Via o.a renacoder heb ik nu 2 vietnamezen gevoden om de boel op te gaan zetten. Scheelt een boel geld in vergelijking tot wat sommigen hier in nederland durven vragen. Daarnaast gebruiken sommige van deze bedrijven op hun beurt ook weer lage loonlanden.
Ben me nu wel in magento aan het verdiepen omdat het toch beter werkt als je zelf ook wat kan doen en verwegistan kan aansturen met wat ze moeten doen.

Als de site online is, post ik de link wel

Magento Community
Magento Community

BerArt
Moderator

The Netherlands - Breda

Grappig ik zie bij Berry toch echt duidelijk een link naar zijn site en dat hij aan hosting doet. Daarnaast bij Actusmedia ook een leuke text met een aanbieding voor magento hosting. Dus reclame maken mag schijnbaar toch als ik goed kijk

In een signature mag je schrijven wie je bent en wat je doet, sterker nog het is IMO wel zo netjes als je in je sign schrijft wie je bent en wat je doet. Of het de bedoeling is om er een aanbieding in te zetten weet ik niet dit vraag ik even na.

Maar voor de duidelijkheid, het is niet toegestaan om in de posts reclame te maken, als dit wel gebeurd gewoon even rapporteren en wij lossen het op…

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Bobmats,

Ik ben erg onder de indruk van deze shared hosting. Voor mij werkt het boven verwachting snel en ook voor een nette prijs voor startende webwinkels.

Klopt het dat ongeacht het pakket de perfomance gelijk zouden moeten blijven? En dat je dus alleen een duurder pakket nodig hebt bij meet dataverbruik of opslagcapaciteit?

Misschien is er iemand op dit forum die een grote artikelen database kan aanleveren om te performance daarmee te testen.

Bedankt weer voor de uitgebreide info, ziet er al super uit. Werkt de admin ook snel genoeg om er goed orders mee te verwerken?

Magento Community
Magento Community

snorrr
Jr. Member

Bobmats,

Kun je al wat meer vertellen over je ervaring met w3hosting? Zijn er al meer wijzigingen op de server verandert met positieve resultaten?

Ik hoor nog even graag van je.

Groeten

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top
Page 1 of 5