Magento Forum

PBS godkendelse for handelsbetinger, hvordan har du løst det? 

Tillebeck
Jr. Member

Total Posts:  24

Hej

Jeg er ved at være i mål med en shop, og skal have klaret et par småting, for at shoppen kan godkendes af PBS. Turen er kommet til at kunden skal godkende handelsbetingelser under checkout. PBS har et krav om, at handelsbetingelser skal linkes til og en checkbox med “jeg accepterer”.

Er der noget out-of-the-box eller skal man kode noget selv? Hvad har I andre gjort?

Havde ellerse tænkt på, at vise dem i en iframe med scroll på checkoutsiden (på valg af adresse, vist nr.2) og så ændret teksten på knappen fra “fortsæt” til “jeg accepterer handelsbetingerlser”

Hilsen Anders

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Kasper
Jr. Member

Total Posts:  29
Denmark

Hej Anders,

Jeg ved der er et modul tilgængeligt i Mangento Connect; http://www.magentocommerce.com/extension/133/terms-and-conditions-for-german-shops

Det er dog ved at være rigtig længe siden det er opdateret. Det er ved at være et par releases siden jeg selv har rodet rigtig med Magento, men syntes da jeg så noget i konfigurationen omkring betingelser også, så ved ikke om varien siden har tilføjet muligheden standard…

Jeg vil ihvertfald gerne høre om hvordan du får det løst smile

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Der er indbygget en funktion i Magento til at angive nogle terms, som kunden skal acceptere (Sales -> Terms and conditions). Disse vises så som checkboxes ved det sidste ordre-trin, og hele teksten vises også i en boks umiddelbart ovenover.

Jeg foretrækker dog at have en separat CMS-side med handelsvilkår, som jeg så linker til, så jeg indsætter bare en checkbox og et link manuelt i templaten.

Magento Community
Magento Community

Tillebeck
Jr. Member

Tak for svarene.
Lækkert at det er inkl. i Magento allerede.

jeg forsøgte: Sales -> Terms and conditions
Jeg lavede to, aktive, en for “alle butiksvisninger” og en ekstra for den engelske side

Men… ingenting kommer frem under bestlling. Kun de samme 5-6 punkter afhængigt af om man er logget ind eller ej.

Crius -> har du et link til en shop, hvor det virker? Og bare en minimal mistanke til hvorfor det ikke kommer frem i min? Det er en 1.1.6 (shop.dialoogle.com)

Hilsen Anders

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Jeg kom lige i tanker om, at du skal huske at aktivere terms and conditions inde i System -> Configuration -> Checkout.

Magento Community
Magento Community

Tillebeck
Jr. Member

Det er smukt. Det virker!
Tak for hjælpen. Crius, din side er booket. Godt at ahve en ekspert at ringe til.

Hilsen Anders

Magento Community
Magento Community

Niklas Stephenson
Member

Total Posts:  62
Mejlgade 51A, Århus C

Har skrevet en kort og hurtig guide her: http://stephenson.dk/blog/godkendelse_af_handelsbetingelser_i_magento/ hvis der var andre der skulle få brug for det:D

Magento Community
Magento Community

Hucks
Sr. Member

Total Posts:  150

niklas dit link færer til blank side kun med logo

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community