Magento Forum

Veel opties, hoe maak ik een goede prijzen calculator in Magento? 

John Carbon
Jr. Member

Total Posts:  1

Beste lezers,

Voor 1 van onze webshops zijn we magento aan het testen.
Nu hebben we voor deze shop ongeveer 1500 textiel producten.
Deze hebben dan voor ieder textiel stuk ongeveer 5 maten.
Dat houd in dat we dan al 7500 simpele producten zouden moeten samen stellen.

Echter per textiel stuk is een gemiddelde ongeveer 20 kleuren beschikbaar.
Dan hebben we dus al 150.000 simpele producten nodig.

Daar komt nog eens bij kijken dat wij een standaard prijslijst hanteren voor bedrukking.
Echter ik wil natuurlijk niet straks als we 1 prijs veranderen voor een bedrukking alle producten moeten te gaan aanpassen.
De prijslijst voor bedrukken wil ik het liefste opslaan als een apart iets. Dan als er iets wijzigt dat ik deze gewoon snel kan aanpassen
en dan veranderd voor alle producten.

Maar we zijn nog niet klaar. Voor bedrukking moet ik bij een product kunnen aangeven op hoeveel positie’s de klant wil kunnen drukken.
Indien ze meer dan 1 positie kiezen, moeten ze per positie kunnen aangeven hoeveel kleuren ze daar willen drukken. Hier hangt namelijk weer een prijs aan vast vanuit de prijslijst.

Hier een voorbeeld van de prijzen calculator…
(hier staat geen kleurenmodule bij!)

http://www.zintuig.nl/product/116231/Super_club_T-shirt

Weet iemand hoe je zoiets werkend kan krijgen in Magento zonder straks een 150.000 producten te moeten maken voor slechts 1500 producten? We hebben namelijk een 5 shops op dit moment waar we dit bij moeten gaan doen............

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Inline Media
Moderator

Total Posts:  130
The Netherlands

Wij hebben een gelijksoortige vraag gekregen van een klant voor ons.
Het betreft hier een bedrijf in promotie artikelen. Bij een artikel heeft de gebruiker de mogelijkheid een logo te laten drukken op het artikel.
Hierbij zijn het aantal kleuren waarin het logo gedrukt moet worden (1, 2, 3 of 4 kleuren) en het aantal artikelen bepalend voor de prijs.
Daarnaast zijn er per kleur verschillende instelkosten.

We zijn op zoek naar een oplossing waar mee het mogelijk is de eenvoudig via Magento te beheren en dit vervolgens weer te geven als deze website: http://www.laparada.nl/muis-draadloos-8.html. Maar de voorbeeld zoals je zelf voorstelde zou ik al prima zijn.

Op dit moment zijn we aan het bekijken of er al iets kant-en-klaars op de markt is of dat we dit zelf moeten gaan ontwikkelen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top