Magento Forum

Magento ook als kassa op lokatie gebruiken

Xantos
Jr. Member

Total Posts:  14

Naast het opzetten van een webshop middels Magento ben ik ook aan het uitzoeken hoe ik het beste een kassa systeem hieraan kan koppelen in de fysieke winkel. Het meest makkelijke zou zijn om Magento daar ook te gebruiken en de order direct in te voeren. Omdat dit niet echt ideaal is in een winkel, ben ik aan het onderzoeken of ik een applicatie kan schrijven die communiceert met Magento. Hierop kan dan een barcodescanner, etc.. worden aangesloten zodat er een echt kassa systeem ontstaat.

Kan iemand mij vertellen of zo’n soort systeem er al is? En of dit de moeite is om te maken? Ik heb vooralsnog geen idee van de problemen die ik ga tegenkomen bij het bouwen van zo’n applicatie. Maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die hier behoefte aan hebben?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Zoiets is er al, heet Magento Kiosk. Hoever het af is weet ik niet, maar er zijn meer mensen die Magento aan een POS systeem aan het koppelen zijn.

Idd, een barcodescanner is het handigst, je wilt niet hoeven browsen op een website. Je scant elk product dan direct een winkelwagentje in, een order wordt metene geplaatst als je alles bevestigt en daarna markeer je het als betaald, danwel handmatig in het geval van cash (tenzij je kassa dit door kan geven) of automatisch door een bevestiging van je pin automaat.

Is op papier niet zo moelijk. In principe zelf makkelijker dan een web-situatie.

Magento Community
Magento Community

Xantos
Jr. Member

J.T. - 22 April 2010 01:46 AM

Zoiets is er al, heet Magento Kiosk. Hoever het af is weet ik niet, maar er zijn meer mensen die Magento aan een POS systeem aan het koppelen zijn.

Idd, een barcodescanner is het handigst, je wilt niet hoeven browsen op een website. Je scant elk product dan direct een winkelwagentje in, een order wordt metene geplaatst als je alles bevestigt en daarna markeer je het als betaald, danwel handmatig in het geval van cash (tenzij je kassa dit door kan geven) of automatisch door een bevestiging van je pin automaat.

Is op papier niet zo moelijk. In principe zelf makkelijker dan een web-situatie.

Heb je toevallig een link? Ik heb net even gegoogled maar vond niet direct iets.

Lijkt me ook niet zo moeilijk. Ik heb net een barcodescanner besteld om eens wat mee te testen.

Bedankt voor je antwoord!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Hmmm probeer “Magento POS”

Bijvoorbeeld: http://www.magentocommerce.com/group/view/158/

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Vers van de pers:

http://www.maisondulogiciel.com/default/magento/point-of-sales.html

Magento Community
Magento Community

Xantos
Jr. Member

Had gezien ja. Ik heb de module getest en het is precies wat ik nodig heb.

Thnx!

Magento Community
Magento Community

techtwo
Jr. Member

Total Posts:  10

Goede avond,

Ik wil de module Embedded ERP en Point of Sales voor een klant gaan bestellen, alleen was even benieuwd naar jullie ervaring met deze modules. Is het misschien mogelijk om er een keer over te sparren. Embedded ERP is namelijk niet echt de goedkoopste module om zo op de gok voor een klant in te kopen.
Mochten jullie goede of slechte ervaringen hebben met deze producten dan hoor ik het graag.
Het kan ook via mijn mail eventueel andre@techtwo.nl

Vriendelijke groet,

Andre van Kempen

Magento Community
Magento Community

Xantos
Jr. Member

techtwo - 08 August 2010 11:01 AM

Goede avond,

Ik wil de module Embedded ERP en Point of Sales voor een klant gaan bestellen, alleen was even benieuwd naar jullie ervaring met deze modules. Is het misschien mogelijk om er een keer over te sparren. Embedded ERP is namelijk niet echt de goedkoopste module om zo op de gok voor een klant in te kopen.
Mochten jullie goede of slechte ervaringen hebben met deze producten dan hoor ik het graag.
Het kan ook via mijn mail eventueel andre@techtwo.nl

Vriendelijke groet,

Andre van Kempen

Hoi Andre,

Over Embedded ERP kan ik je helaas niks vertellen. De Point of Sales module heb ik zelf aangeschaft voor een klant. Dit is een vrij nieuwe module die nog door weinig mensen wordt gebruikt. Dat heeft natuurlijk zo zijn risico’s en daar ben ik reeds tegen aan gelopen. Gelukkig worden de bugs redelijk snel opgelost en verschijnen er regelmatig nieuwe versies. De ernstigste bugs zijn er nu wel zo’n beetje uit maar bug-vrij is deze zeer zeker niet. Het is een eenvoudige maar bruikbare kassa (voor mij). Ik heb wil mijn wensenlijstje voor op de toekomstige roadmap ingediend.

Magento Community
Magento Community

techtwo
Jr. Member

Total Posts:  10

Goede morgen,

Is het ook mogelijk om met een eventuele barcode scanner te werken toevallig?
En hoe moet ik het voor me zien, heb je een locale applicatie draaien die je als kassa gebruikt.
Of Heb je als kassa gewoon je Magento shop openstaan op je desktop?
Is het ook gewoon mogelijk om er op deze manier meerdere kassa’s op aan te sluiten dat jij toevallig weet?

Vriendelijke groet,

Andre van Kempen

Magento Community
Magento Community

Xantos
Jr. Member

techtwo - 08 August 2010 11:34 PM

Goede morgen,

Is het ook mogelijk om met een eventuele barcode scanner te werken toevallig?
En hoe moet ik het voor me zien, heb je een locale applicatie draaien die je als kassa gebruikt.
Of Heb je als kassa gewoon je Magento shop openstaan op je desktop?
Is het ook gewoon mogelijk om er op deze manier meerdere kassa’s op aan te sluiten dat jij toevallig weet?

Vriendelijke groet,

Andre van Kempen

Een barcodescanner gebruiken kan door je cursor in het juiste veld te plaatsen en dan te scannen. De juiste artikelcode wordt dan uiteraard gewoon ingevuld maar het is gewoon heel basic.

Je gebruikt de kassa als webapp in je browser. Je kunt dus meerdere kassa’s tegelijk gebruiken.

Oja testen kan hier: http://demo.maisondulogiciel.com/magento/admin

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top