Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

BTW Berekening Fout

Ries163
Jr. Member

Total Posts:  6

Ik ben bezig met een nieuwe Magento installatie (gebruik nu nog osCommerce), op basis van Magento 1.4.0.1. Ik werk nog aan het template, maar ik kwam er achter dat de BTW berekening niet goed gaat. Het volgende gebeurt: Een product van € 10,00 heeft 19% BTW, dus een inclusief prijs van € 11,90. Dit wordt correct getoont op de product pagina en zo. Maar als ik het product in de winkelwagen doe, dan is de inclusief prijs ineens € 10,02.

Ik heb wat verschillende configuraties geprobeerd (inclusief prijzen/exclusief prijzen, verschillende aantallen in de cart, btw config weggooien en opnieuw volgens het boekje..) en volgens mij wordt het veroorzaakt doordat de inclusief prijs berekend wordt uit de exclusief prijs door the vermenigvuldigen met 1,019 ipv 1,19 (afgerond tot 10,02).

Ik heb ook gechecked of het aan mijn template ligt, maar ook met het standaard template gaat het fout…

Heeft iemand enig idee?

Richard

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Kun je een screenshot van je tax rates laten zien?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Is het helaas nog steeds een fout in Magento. Even zoeken op ‘Tax calculation’ en je schrikt je een hoedje.

Het probleem wordt overigens wel minder wanneer je alle prijzen in het systeem zet als inclusief BTW. Dus als je product 11,90 verkoop kost voor het dan ook bij het product in als 11,90. in je config zet je dan dat alle prijzen inclusief BTW zijn.

Magento Community
Magento Community

Ries163
Jr. Member

Bij deze twee screenshots, 1 van het probleem en 1 van de btw regels.

Ik heb idd op de diverse magento boards gezocht op tax problemen, en die zijn er idd een hoop, maar dit probleem kwam ik niet echt tegen.

Richard

Image Attachments
BTW-Regels.JPGBTW-Probleem.JPG

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

hm nee heb je gelijk in. Kan je ook nog een screenshot maken van de BTW instellingen uit de config?

Magento Community
Magento Community

Ries163
Jr. Member

bij deze de screenshots van de (huidige) config..

Image Attachments
btw-config2.JPGbtw-config1.JPG

Magento Community
Magento Community

Ries163
Jr. Member

Inmiddels toch wat er over kunnen vinden:

http://www.magentocommerce.com/bug-tracking/issue?issue=8545
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/77317/

Het is dus toch een bekende bug. In de bug tracking staat dat het resolved is, maar hoe is me onduidelijk. Ik ga in ieder geval de oplossing proberen die in de forum thread staat.

Magento Community
Magento Community

Ries163
Jr. Member

Het werkt! Inderdaad de twee regels uit commenten zoals ze in de bug report staan…

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top