Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento in meerdere talen ( opgelost )

dawitte
Jr. Member

Total Posts:  8

Beste lezers ,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik gebruik een template waar de landkeuze niet standaard “aan” staat. ( het dropdown menu met de de taalkeuze ). Dit is dus niet zichtbaar op de frontend.

Aangezien ik mijn webshop in diverse talen wil aanbieden wil ik dit dus “aanzetten” dat de klant kan kiezen in de gewenste taal.

Nu komt de hamvraag :

Hoe kan ik deze optie aanzetten?  Dus dat het keuzemenu voor de gewenste taal ( dropdown menu ) weer zichtbaar wordt.
Ik heb de extensie “easy flags “ ook geinstalleerd maar ook dan komt er niets tevoorschijn.

Ik loop al enkele uren te zoeken op het forum maar ik heb er helaas geen informatie over kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

ps. ik heb een printscreentje toegevoegd van wat ik precies bedoel mocht het bovenstaande niet geheel duidelijk zijn.

Image Attachments
bijlage1.jpg

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Dit stukje code regelt het volgens mij, en kan je plakken waar je wil.

<?php echo $this->getChildHtml('store_switcher'?>

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Zou het dan niet iets als store-view-switcher moeten zijn? En dan nog is het semantisch iets anders dan de daadwerkelijke taal switchen. Niet dat ik er ervaring mee heb hoor, kan zo zijn dat je as usual gewoon gelijk hebt Gui.

De juiste implementatie (als er zoiets is) hangt dan va nnog meer factiren af, zoals verandert de URL/Tld etc.

Magento Community
Magento Community

dawitte
Jr. Member

Total Posts:  8

Probleem is opgelost.

De winkelzichten stonden niet correct ingesteld in het adminpanel.
Na het juist invoeren van de winkelcodes en de benamingen van de winkels komt het dropdown menu voor de talen automatisch tevoorschijn.

Bedankt voor jullie reacties.

Hans

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top