Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Verzendkosten worden niet meegenomen in paypal of Multisafepay betaalwijzen. 

felixvictor
Jr. Member

Total Posts:  9
Almere

In de winkelwagen worden de verzendkosten goed berekend en getoond.
Bij VERKOPEN - BESTELLINGEN kloppen de bedragen en totalen ook.
Maar als er betaald wordt via MultiSafePay of Paypal. Dan wordt alleen het bedrag exclusief de verzendkosten opgepakt en dan betaalt de klant dus alleen de goederen en de BTW, maar geen verzendkosten.
Omdat dit probleem zich bij alle betaalmethoden voordoet, concludeer ik dat het een instelling in Magento moet zijn en niets te maken heeft met de extensies voor de betreffende betaalinstantie.

Ik heb alle in stellingen nagelopen maar kan de oorzaak niet vinden.

Heeft iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

marcoroemers
Jr. Member

Total Posts:  4
The Netherlands

Wij hebben hetzelfde probleem. Op de factuur komt het totaalbedrag inclusief verzendkosten te staan, maar wanneer iemand via Multisafepay betaalt, betaalt hij zonder verzendkosten.

Wie o Wie heeft een oplossing hiervoor

Magento Community
Magento Community

felixvictor
Jr. Member

Total Posts:  9
Almere

Hallo,

Ik heb inmiddels ( voor mij althans) de oplossing gevonden door de volgorde van de componenten aan te passen.
Bij Systeem - Configuratie - Verkopen
staat de default sorteervolgorde van de kassa-totalen.

Ik werk met diverse verzend-componenten voor bezorgen en afhalen.
Bij het component “afhalen” wordt geen kosten berekend. Bij het component “TNT-bezorgen “ worden wel kosten berekend.
Er was geen volgorde opgenomen bij de individuele componenten. ( Dus alleen de default-volgorde van de kassa-totalen)
Dat heb ik nu wel gedaan, nl. 31 (afhalen) en 32 (bezorgen).
Nu zijn de totalen wel goed in MSP.

Ik kan niet zeggen of deze oplossing in alle gevallen zal werken, maar bij mij wel.

Probeer het eens!

Succes!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top