Magento Forum

zoekfunctie en zoekwoorden

marco30011976
Jr. Member

Total Posts:  3

Goedendag,

Ik heb een vraag inzake de zoekfunctie van magento. In de basis vind de zoekfunctie alleen woorden die ook in de productomschrijving terugkomen. Voorbeeld: Iemand zoekt op keukenkraan en vind een heel aantal keukenkranen. Iemand die op keukenkranen zoekt krijgt geen resultaat omdat het meeroud keukenkranen nergens in de omschrijving terug komt. Nu weet ik dat ik het woord keukenkranen kan toevoegen als synoniem. Echter is dit zeer bewerkelijk als ik ieder woord apart moet toevoegen. Is er een manier om in 1 keer heel veel zoekwoorden (waaronder ook foutgespelde woorden als keukekraan) toe te voegen ?

Groeten Marco

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Nee. Er is een module om een meer “enterprise” zoekfuntie er van te maken, met functies die jij zoekt. Maar dat kost wat.

Je kunt evt ook zelf de zoekfunctie aanpassen. PHP heeft ingebouwde functies om woorden te vergelijken.

Maar beter nog, voor meerdere redenen, o.a. SEO, is om preventief te werk te gaan. Zorg dat dus de enkelvoud en meervoud versie wel allebei in de productomschrijving staan, alsmede alternatieven. Ook foutieve spelling waar je wel mee weg kunt komen zoals keuken-kraan.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top