Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

social community integreren? 

Miekedj
Jr. Member

Total Posts:  2

Beste allemaal,

Ik heb een idee voor een webshop en ik ben me aan het orienteren op een systeem. Nou lijkt Magento mij een makkelijk te hanteren programma en het spreekt me erg aan.

In de webshop wil ik graag een social community integreren. Mensen kunnen een profiel aanmaken en daarop kunnen ze elkaars verlanglijstje zien. Reviews worden gekoppeld aan het profiel. Enz.

Mijn vraag is… is dat mogelijk binnen Magento? Kan er een plugin of iets dergelijks in worden geinstalleerd waardoor er een profiel aangemaakt kan worden door de bezoekers?

Iemand een idee?

Alvast dank!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Alles kan. T’is immers “Open Source”. Je skills, fanatsie of budget zijn de enige limitaties.

Je veronderstelling dat Magento makkelijk is, zal wel niet vanuit een developer standpunt zijn. Anders zit je er goed naast. Magento is groots, vrij complex, high-tech. Zeker niet makkelijk in dat opzicht. Ik kan in een half uur in osCommerce bewerkstelligen wat me in Magento 3 dagen kan duren. Kwa programmeren dan he. Als het out of the box zo werkt als je wilt, dan ja, Magento is makkelijk.

Ik heb wel eens een module gezien wat profielen voor klanten mogelijk maakt. Kijk ff onder Magento Connect, je zult ff door honderden modules door moeten gaan. Verder zou het niet enorm moelijk moeten zijn om met SSO social network paketten als vBulletin of OpenSocial te integreren. Maar daar heb je dus skills, tijd en of geld voor nodig. En een beetje Magento developer kost al gauw 45 E per uur.

Maar alles kan…

Magento Community
Magento Community

Miekedj
Jr. Member

Total Posts:  2

Hartelijk dank voor je snelle antwoord! Klopt, ik kijk niet vanuit de developerskant. Maar vanuit die van de contentbeheerder. Ik had de demo bekeken en ik vond het er allemaal logisch en overzichtelijk uitzien.

Dank voor je reactie. Daar kan ik wat mee.

Groet,
Mieke

Magento Community
Magento Community

J_T_
Moderator

Total Posts:  1961
London-ish, UK

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/ebizmarts/extension/1209/customer-profile/

Dat is een beginnetje.

Magento Community
Magento Community

Fremo
Jr. Member

Total Posts:  19

Nou,

Wat je zoekt heb ik allemaal al geintegreerd.
Zo heb ik profielen.
Klanten maken een apart profiel aan, heel simpel in hun user account.
Vervolgens heb ik een chat draaien op een externe server.
Door klanten een bepaalde groep toe te kennen heb ik een onderscheid gemaakt tussen klanten die wel en geen profiel hebben aangemaakt, geen profiel=geen toegang tot chat.
Zelfde geldt voor mensen die niet ingelogd zijn.

Je dient tenslotte een en ander te kunnen controleren.

Voor vragen of meer info: PM-en maar…

Magento Community
Magento Community

MagePlace
Member

Total Posts:  50
Belarus

Hello

You need a Social community builder for Magento and we’ve developed extension just like that: http://www.magentocommerce.com/magento-connect/magesocial-social-commerce-extension.html

Feel free to contact us for details or a demo

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top